תוכן עניינים

פרסום בגוגל ובפלטפורמות פרסום נוספות באינטרנט במידה נעשה בצורה המקצועית יכול להגיל את כמות הכניסות לאתר או לנכס דיגיטלי אחר ולהגדיל את הכנסות העסק באופן משמעותי ביותר ובצורה יחסית מהירה ביחס לקידום אורגני או מיתוג.

בשביל להצליח בפרסום ממומן יש כמה נקודות שצריך להתייחס אליהם ולבצע אותם על הצד הטוב ביותר כי מטבע הדברים יש תחרות גדולה בשוק וצריך לייצר מוצר טוב וקמפיין מנצח על מנת להביא להצלחה והחזר השקעה חיובי.

אופטימיזציה שוטפת והתאמת וישיפור הקמפיין בהתאם להצלחה ולהתנהגות המשתמשים היא אחת המפתחות להצלחת קמפיינים של פרסום ממומן בגוגל.  

אופטימיזציה לפרסום ממומן

כאשר אנו מפרסמים ומשקיעים כספים באופן עצמאי או באמצעות סוכנות פרסום דיגיטלי אנו מתחילים לקבל כמויות עצומות של מידע מהמשתמשים שלנו, לדוגמא:

  • עלות לקליק על מודעה או קליקים לכל 1,000 צפיות.
  • אחוז המרה
  • זמן שהייה באתר
  • לקוחות חוזרים
  • מעבר בין עמודים והבעת עניין במוצר
  • מעורבות (ברשתות חברתיות) כגון: לייק, תגובה, עוקב וכו

ישנם נתונים רבים והרשימה הנ"ל היא חלקית ביותר.
נתונים אלו זה כוח, ניתוח דוחות ונתונים בעקבות פעילות הנתונים באופן נכון וביצוע אופטימיזציה לקמפיינים תשפר משמעותית את אחוז ההמרה והצלחת הקמפיינים.

לפעמים אם אנו לא יודעים בדיוק מה אנחנו מחפשים ניתן "לטבוע" בים של מידע.
בואו ונמנה מספר דגשים שנוכל להעזר בהם על מנת לשפר את מלאכת פרסום ה PPC או כל צורה פרסום אחרת למען הצלחה ועמידה ביעדי הקמפיין.

תשקיעו מאמצים לצבור את ידע הרלוונטי בכלים לניתוח נתונים (אנליטקיס)

לטובת ביצוע אנליזת נתונים ישנם בשוק כיום מספר רב של פלטפורמות אשר יכולות לנתח את המידע ולעזור לנו בהבנת התנהגות המשתמשים והתגובה שלהם לקמפיין.

דוחות Built In:

לכל מערכת פרסום יש קטגוריית דוחות, תחת דוחות אלו לקבל כמעט כל נתון, להגיד תצורת דוחות קבועה, לייצר התראות במקרה שחוק מסויים מתקיים לפי הגדרתנו וכו.
דוחות מסוג זה הם הלחם והחמאה של המפרסם והוא בגדר חובה למעקב צמוד ככל שניתן על מנת לזהות חולשות, נושאים לשיפור וכו ובדרך מהירה, אפקטיבית וחינמית.

גוגל אנליטיקס:

גוגל אנליטיקס היא פלטפורמה חינמית ומקצועית ביותר וכאשר מחברים אותה לאתר ע"י הטעמת פיקסל היא נותנת לנו מידע רב ערך. אודות פעילות השמשים, הגדרת יעדים, מדידות וכו.

פייסבוק אנליטיקס

אפשרות שנייה היא מערכת האנליטיקס של פייסבוק שגם היא חינמית וגם על מנת להשתמש בה צריך להטמיע את הפיקסל של פייסבוק.

SEMRUSH

פלטפורמה מקצועית לניתוח SEO וכמו כן פעילות PPC.
בעזרת הפלטפורמה ניתן לגלות מילות מפתח רלוונטיות בשתי התחומים הנ"ל וכמו כן לבצע מחקר מתחרים ועוד נושאים רבים וחשובים.

פלטפורמה זו היא לא חינמית אבל מדובר בפלטפורמה שאם משתמשים בה נכון ניתן לקבל מידע רב ערך אודות פעילות שיווק דיגיטלי בתוכה פרסום ממומן.

על אותו המשקל יש פלטפורמות נוספות שניתן להשתמש בהם תמורה תשלום ולכל אחת היתרונות והחסרונות שלה, פלטפורמות כגון: Ahref, majestic, spyfu ועוד.

אוטומציה לפרסום ממומן

אוטומציה היא דבר מבורך בכל תחומי השיווק הדיגיטלי.
החוק הוא שכאשר הפלטפורמה מאפשרת אוטומציה מוסג כלשהוא בדרך כלל כדאי להשתמש.
במקרה של ביצוע אופטימיצזיה בעזרת אוטומציה נוכל להגדיר ייצור דוחות לפי הגדרות שלנו, דבר זה חוסך זמן רב ולהווה סוג של תזכורת על מנת להיות במעקב צמוד אחר ביצועי הקמפיין.

בנוסף לזה מעקב המרות, התראות אוטומטיות לפי ביצועים ועד הם חשובים ביותר ואפקטיבים לפעילות המשווק הדיגיטלי וייעול זמנים וביצועים

סבלנות ואורך רוח

זה בכלל טיפ שיכול לעזור לכם בכל תחום בחיים  אבל במיוחד בתחום ניתוח הנתונים.

חשוב מאוד לא להיבהל בכמויות של מידע וחובה לקחת בחשבון כי תהליך עיבוד הנתונים לוקח זמן וככל שאנו חוקרים ובודקים ומבצעים ניסוי ותהייה כך המסקנות מגיעות.

צריך לעבוד בצורה סבלנית תוך הגדרת יעדים ו KPI שאותם אנו רוצים לבדוק ולהתחיל צעד צעד ולהסיק מסקנות בהתאם.
אופטימיזציה הן לקידום אתרים אורגני והן ממומן מתבצעת בצעדים קטנים ובטוחים תוך ביצוע A\ B טסטינג והסקת מסקנות בהתאם.

היכנסו למדריך הבא על מנת להבין יותר טוב את ההבדלים בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק וכך תדעו יותר טוב היכן תרצו להתחיל כאשר הכל תלוי כמובן בקהל היעד, התקציב, היעדים שלכם וכו.

תגדירו תקציב מספק:
בשביל לבצע ניתוח אנליסטי בצורה נכונה אתם צריכים מידע לעבוד איתו ובשביל שיהיה לכם את המידע אתם צריכים להשקיע את המשאבים המתאימים.
אנו לא רוצים להיכנס כאן למספרים בגלל שזה יכול להשתנות מתחום לתחום ואין מספר קסם שאיתו ניתן להתחיל קמפיין.

אם אין לכם את המשאבים כרגע לקידום ממומן תתחילו בקידום אורגני או דרך רשתות חברתיות או תשקיעו יותר בתחומים אלו.

ראינו בעבר מפרסמים אשר השקיעו 100 ש"ח ביום וציפו לראות תוצאות אבל בפועל הדבר לא עבד כך, לא היה להם מספיק תקציב לעבוד איתו בין הפלטפורמות השונות, ליצור מסעות לקוח, לעשות שיווק רימרקטינג וכך הקמפיין שלהם לא הצליח להגיע ליעדים.