תוכן עניינים

מה זה שיווק באינטרנט?

שיווק באינטרנט לעסקים

שיווק באינטרנט זה מונח כללי לשיווק דיגיטלי של מוצרים ושירותים Online.
שיווק אינטרנטי כולל מגוון רחב של שיטות, אסטרטגיות שיווק, פלטפורמות פרסום לדוגמא:

  • אתר אינטרנט
  • שיווק בעזרת אימיילים \ ניוזלטר
  • שיווק אורגני ברשתות חברתיות
  • שיווק ממומן
  • שיווק מובסס תוכן בפלטפורמות כגון טאבולה ואאוטבריין

שיווק בדיגיטל לרוב מטרתו תהיה מכירת מוצר או שירות אך לא תמיד זה יהיה המקרה.
חברות רבות משקיעות משאבים רבים בשיווק שלהם באינטרנט למטרות נוספות כגון:
בניית מותג, מחקר שוק, בדיקות כדאיות כלכלית למוצרים שונים ועוד.
כאמור חברות יכולות להשקיע ולנהל אסטרטגיות שיווק באינטרנט לטובת מגוון רחב של מטרות כאשר מטרת העל היא כמובן התפתחות עסקית ויצירת רווחים עבור העסק.

איך עובד שיווק באינטרנט?

הלקוחות ברחבי האינטרנט משתמשים במגוון רחב של אתרים, תוכנות, רשתות חברתיות , שימוש במנועי חיפוש כגון גוגל ועוד, בשיווק דיגיטלי המטרה היא לנצל את זמן השהייה של הגולשים באינטרנט על מנת להציע להם ולחשוף אותם לשירות או מוצר כלשהוא.

מאמצי השיווק והחשיפה של הקמפיין למשתמשים יכול להיעשות במגוון דרכים כגון:

  • פרסומת באנרים באתרים
  • פרסומת וודיאו באתרים או ב YouTube
  • כתבת תוכן ממומנת בעזרת פלטפורמות הפרסום טאבולה\אאוטבריין
  • מודעה ממומנת בתוצאות החיפוש של גוגל
  • מודעה אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל
  • אימייל

ועוד

השיטה של השיווק האינטרנטי שבה יבחר העסק לשווק תלויה באסטרטגיה שלו, תקציב, סוג מוצר וכו.
לעיתים קרובות אסטרטגיית השייוק הדיגיטלי תבוצע במקביל על מספר פלטפורמות גם יחד ואז יהיה הרבה יותר קל ואפקטיבי לנתח את התוצאות ולייצר קמפיינים חוצי פלטפורמות כולל ביצוע אופטימיזציה ושיפור תוצאות הפרסום תוך כדי הרצת הקמפיינים באינטרנט.

שיווק עסקים באינטרנט – מהם הדרכים המובילות לקידום ושיווק?

כאמור יש מספר גדול של דרכים לשווק באינטרנט וכל עסק צריך תכנית ייעודית בהתאם לתקציב שלו, המוצר, היעדים, אופי הפעילות וכו.
אך מעבר להתאמה האישית ישנם דרכים מרכזיות ופלטפורמות פופולריות שבהם מפרסמים רוב העסקים באופן כמעט שוטף

דרכים מובילות לפרסום ושיווק עסקים באינטרנט

שיווק דרך אימיילים

פרסום בעזרת אימיילים נחשב לדרך שיווק וותיקה יחסית בעולם האינטרנט, וותיקה אך יציבה ויעילה במונחים של עלות מול תועלת.
אחד החוזקות העיקריות של שיווק בעזרת אימיילים הוא לשמור על קשר על לקוחות שכבר ביצעו רכישה או השתמשו בשירות ולהציע להם מוצרי המשך או מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותם.
בדרך זו ניתן בעלות נמוכה יחסית להעלות את הרווח הכולל שכל לקוח מייצר לעסק -Life Time Value.

שיווק ברשתות חברתיות באינטרנט

קידום ופרסום ברשתות חברתיות הוא חשוב מאוד עבור כל עסק.
עמוד עסקי, העלאת פוסטים, הגדלת כמו העוקבים וכו יכולה לתת נפח נוסף של משתמשים שמגיעים לאתר כמקור הגעה מרשתות חברתיות ולדבר זה יש המון יתרונות.
בנוסף בעזרת פרסום ברשתות חבתיות ניתן לקדם את ערך המותג ולתת למשתמשים עוד דרך להכיר את העסק או ליצור קשר במקרה הצורך.

פרסום ממומן

פרסום ממומן יכול להתבצע במגוון דרכים ופלטפורמות.
ניתן לפרסם מודעות PPC כגון מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל כאשר העסק משלם סכום מסויים על כל הקלקה על המודעה מצד המשתמש.
ניתן לפרסם באנרים באתרים, ניתן לפרסם באופן ממומן אימיילים, פרסום ברשתות חברתיות אשר מציג מודעה בעת גלילת המשתמשים ברשת וכו.

פרסום ממומן גם מאפשר טרגוט של קהל היעד על פי פרמטרים שונים כגון:
גיל, מיקום גיאוגרפי, מונחי חיפוש שהמשתמש מחפש באמצעותם בגוגל, תחומי עניין ועוד.

פרסום ממומן מציג קשת רחבה של אפשרויות עבור המפרסם גם מבחינת שיטת פרסום, שיטת חיוב, שיטת טרגוט והגעה לקהל היעד כך שיש אינספור אפשרויות ומדובר בנושא רחב אשר צריכים להתמחות בו ולייצר קמפיין שמתאים לצרכי העסק אם רוצים לראות תוצאות חיוביות מהשקעה כספית באפיק זה.

פרסום מבוסס תוכן – Native advertising

בפרסום מבוסס תוכן אנו מפרסמים את המודעה כחלק אינטגרלי ככל שניתן מהעמוד על מנת שהתוכן הפרסומי יראה טבעי ויהיה מקושר לתחומי העניין של הגולש לא יבלוט מיידית כמודעת פרסום.

לדוגמא:
בעת גלישה באתר מסויים ייתכן ויוצע לו כתבות תוכן תחת כותרת "אולי יעניין אותך גם:" וכתבות אלו הם ממומנות עם שאיפה שיהיו קשורות עד כמה שניתן לתחומי העניין של הגולש ויתנו לו ערך מוסף בהתאם לתחומים שבהם הוא מתעניין או מחפש מידע.
בצורה הזו ניתן להשיג תוצאות מאוד יפות עבור שיווק באינטרנט שכן מדובר על פרסום תוכן כחלק מהגלילה באתר ואמור להיות רלוונטי לגולש.

מעבר למדריך זה אודות דרכי שיווק באינטרנט ניתן להמשיך ולחקור בתחום כי בכל מה שנוגע לשיווק דיגיטלי יש מגוון אינסופי של שיטות, פלטפורמות, אסטרטגיות ובכללותו מדובר בתחום דינמי מאוד שמשתנה על בסיס יומי. למידע נוסף אודות אפשרויות שיווק באינטרנט ע"י חברת UpperTech עברו לעמוד הבית שלנו וקראו עוד אודות שירותי החברה ואפשרויות השיווק שאנו מציעים.
בנוסף חשוב להתאים לכל עסק את האסטרטגייה המתאימה לו וכמובן לא לעבוד בשיטת שגר ושכח אלא לבצע אופטימיזציה ושיפור ביצועי הקמפיין באופן שוטף על מנת להשיג תוצאות חיוביות ולוודא את הצלחת הקמפיין.

אפשרויות תעסוקה בשיווק דיגיטלי

בשיווק דיגיטלי ניתן לייצר הכנסה במגוון רחב של שיטות,
כמובן שעבודה בתור שכיר או פתיחת עסק עצמאי הם האפשרויות המרכזיות לייצור הכנסה בתור משווק דיגיטלי באינטרנט.

סוכניות פרסום רבות או חברות אשר רוצות לפרסם את המוצר שלהם מחפשות את המשווקים המקצועיים אשר יכולו לקדם את העסק שלהם או הלקוחות שלהם באינטרנט תוך פרסום ממומן, ניהול רשתות חברתיות, קידום אתרים אורגני וכו.

לחילופין ניתן גם לייצר נכסים דיגיטליים ולהפיק מכך רווח כעסק צדדי או עיקרי ומגוון רחב של שיטות כגון: בניית אתר מכירות, חנות באמזון, ערוץ יוטיוב פופולרי, עמודים ברשתות חברתיות ועוד.