נכס דיגיטלי הוא אפשרות מעולה להקים עסק ולייצר הכנסה נוספת מאינטרנט כמקור הכנסה עיקרי או צדדי.
בשנים האחרונות צומח לו תחום זה של יצירת נדלן באינטרנט והשקעה בנכסים דיגיטליים כאפיק השקעה עם פוטנציאל בלתי מוגבל ומניב לשנים רבות קדימה כאשר כמעט כל השווקים לא רק בארץ אלא בעולם כולו פתוחים עבור משווק העסק ובעל הנכס הדיגיטלי שכן קהלי יעד באינטרנט בשוק המקומי ביחד עם השוק הבינלאומי הם בגדלים של עשרות מיליונים ויותר מכך כמעט עבור כל תחום עיסוק.
יתרון נוסף מעניין של פיתוח נכסים באינטרנט הוא העובדה כי תחום האינטרנט מתפתח באופן אינטנסיבי ובצורה כזו שעדיין חלק גדול מהעסקים והפעילויות עדיין לא עברו לפעילות אונליין וכך עסק דיגיטלי שמנוהל בצורה הנכונה ויוצר רווחים יכול להנות מעוד ועוד קהלי יעד ופתרונות טכנולוגים אשר בהמשך השנים יכולים לעזור לו להצליח ולהרוויח בתחום.
לדוגמא, עם היום יש פוטנציאל מסויים לעסק כלשהוא באינטרנט ייתכן בשנים הקרובות שווקים חדשים ואפשרויות חדשות יפתחו עבור העסק כאפשרות להתפתח ולהנות מקהלי יעד חדשים אשר הם פוטנציאלים להפוך ללקוחות כמקור הכנסה לעסק.

מהם היתרונות המרכזיים של יצירת נכסים דיגיטליים:
- בירוקרטיה פחותה ביחס לעסקים ונכסים פיזיים כגון נדלן.
- קהלי יעד ואפשרויות בלתי מוגבלות ליצירת רווח
- השקעה ראשונית נמוכה ביחס לאפיקי השקעה אחרים
- ניתן לעבוד באופן גמיש על יצירת נכס דיגיטלי, עבודה בשעות הערב, ספוי שבוע וכו במקביל לעבודה נוספת \ לימודים \ חיי משפחה וכו.
כל יתרונות אלו ועוד אינם מהווים ייעוץ או החלטה על כדאיות ליצירת עסק דיגיטלי שכן כל אחד צריך להחליט על הכדאיות להשקיע בעסק שכזה בהתחשב בפרמטרים רבים אישיים וייחודיים אליו אך חשוב להכיר את המאפיינים של התחום ויתרונות מרכזיים בו לפני קבלת החלטה על הקמת נכס מניב באינטרנט.
סוגי נכנסים דיגיטליים
יש מגוון רחב מאוד של סוגי נכסים דיגיטליים כאשר המכנה המשותף ביניהם המוביל להצלחה הוא היכולת של בעל הנכס להביא תנועת גולשים לאתר ("טראפיק").
האתגר המרכזי כמובן הוא להביא תנועת גולשים לאתר וכמויות גדולות ככל שניתן כאשר אלפים בודדים בחודש זו עדיף מכלום אבל בהחלט לא המטרה.
לאחר שיש תנועה שוטפת לנכס ממגוון מקורות תנועה ניתן להתחיל והטמיע אסטרטגיות מוניטיזציה משמע הפיכת תנועת הגולשים להכנסה.
סוגים נפוצים לנכסים דיגיטליים:
- אתרי אינטרנט
- ערוצי יו טיוב
- עמוד אינסטגרם \ פינטרסט או כל רשת חברתית אחרת
- חנות באמזון
- חנות ecommerce למכירת מוצרים
- קבוצה בטלגרם
- אתר לשיווק שותפים
ועוד
איך מקימים נכס דיגיטלי
כאמור יש מגוון רחב של נכנסים דיגיטליים וכל אחד נבנה על גבי פלטפורמה אחרת.
בניית אתר אינטרנט מצריכה ידע בתכנות למרות שגם בעזרת וורדפס ניתן היום לבנות אתר ללא ניסיון בתכנות. אך העדיפות היא לידע שכזה על מנת לייצר את איכותי וברמה גבוהה מספיק על מנת שנוכל להביא תנועת גולשים ולהמיר אותה להכנסה
חנות באזמון \ ערוץ יו טיוב לא צריך ידע בתנות וניתן בעזרת מדריכים ביו טיוב או בכל מדריך אחר באינטרנט ללמוד איך עושים זאת
וכך לכל דרך לבניית נכס דיגיטאלי יש שאת היתרונות והחסרונות שלה והדרכים לבנות
איך משווקים עסקים באינטרנט
על מנת לייצר הכנסה מנכס דיגיטלי צריך לשווק את העסק ברחבי באינטרנט וקבל חשיפה לקהל יעד רלוונטי וכמו כן להשיג מיתוג והיכרות של עסק עם כמה שיותר גולשים ברחבי האינטרנט.
לפרסום העסק באינטרנט יש קשת רחבה של שיטות, חלקם ממומנות ,חלקם אורגניות ולא מצריכות השקעה כספית מיידית אבל כלום משרתים את אותה המטרה של לחשוף את הנכנס הדיגיטלי במגוון פלטרפומות לקהל יעד רלוונטי על מנת שיקליק ויגיע לנכס בשביל לבצע רכישה או כל המרה אחרת שבעל העסק מעוניין בה.
פרסום בגוגל , ניהול ברשתות חברתיות חשיפה אורגנית בתוצאות החיפוש של גוגל, כל אלו ועוד הם דרכים לשיווק עסקים באינטרנט בשביל לקדם את העסק והגדיל את מאגר הלקוחות.
איך מרוויחים כסף מתנועת גולשים ונכס דיגיטלי
אז יש לכם תנועת גולשים לאתר איך ממירים אותם להכנסה?
גם כאן יש מגוון אפשרויות וזה דבר טוב עבורכם, כי אפשר להציע ולהטמיע מגכוון שיטות כאשר ניתן להרוויח מהם.
- הטמעת פרסומות באתר ורווח מכל צפייה או הקלקה של משתמשים
- לידים
- מכירת מוצרים באופן ישיר
- שיווק שותפים
- בניית קישורים וכתבות אורח
השקעה ביצירת ותחזוקת נכסים דיגיטליים
ההשקעה בנכס דיגיטלי יכולה להסתכם בזמן או בכסף
כל אחד צריך לעשות את החישוב שלו ולהגיע להחלטה הטובה ביותר עבור הצרכים שלו שכן לכל אחד ידע אחד, רעיון אחר למוצר, כסף פנוי להשקעה, ניסיון קודם וכו.
אם יש לכם ידע בשפות תכנות \ ניהול עמודים ברשתות חברתיות \ שיווק ממומן וכו זה מעולה שכן כל ידע מקדים באינטרנט יכול לעזור לכם ולשרת אתכם במקרה זה.
אם אין לכם ידע קודם אתם גם יכולים לייצר נכס דיגיטלי אבל לשם כך תצטרכו להשקיע זמן בלימוד הטכנולוגיות הרלוונטיות וכמו כן השקעה כספית בתשלום לחברה או פרילנאסר שיעזור לכם במשימת הקמת או תחזוקת העסק.
לסיכום ניתן לומר בבירור כי יש פוטנציאל גדול בניהול נכסים דיגיטליים וכמו כן כל אחד צריך להתאים את האסטרטקיה המתאימה עבורו על מנת שיוכל להצילח בתחום.
שאלות ותשובות
מהם נכסים דיגטליים
נכס דיגיטלי ניתן להגדיר כ- "הנדלן החדש". נכס דיגיטלי הוא למעשה כל מוצר \ אתר \ פרופיל או מוצר אחר אשר קיים ברחבי האינטרנט, לדוגמא:
אתר או חנות באינטרנט, קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב, חנות באמזון ועוד.
כאשר יש לנו אתר או עמוד או כל מוצר אחר ויש אליו תנועה של גולשים ומבקרים ניתן בעזרת מגוון שיטות להפיק רווחים ומכאן ההגדרה של נכס דיגיטלי.
איך אפשר לייצר נכס דיגטלי
התשובה הפשוטה היא בעצמכם או שתשלמו למישהו אחר שיפתח.
הדבר תלוי בגורמים רבים כגון, התחום שבו אתם רוצים לייצר את הנכס, הידע המקדים שלכם, התקציב ועוד ומכאן ניתן להתקדם להחלטה האם כדאי לכם ללמוד ולפתח בעצמכם או לשכור את השירותים של מומחה בתחום
כמה עולה לייצר נכס דיגיטלי
תלוי בנכס, זה יכול להתחיל מאלפי שקלים בודדים ועד לסכום לעשרות ומאות אלפי שקלים.
האם מדובר באתר תדמית פשוט? קבוצת פייסבוק שניתן להקים בזריזות או אפליקציה או חנות אינטרנטית עם סליקה, פיתוח עסקי, תוכן רב וכו?
איזה נכס דיגיטלי כדאי לי לייצר?
אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. ניתן כיום לייצר רווחים באינטרנט במגוון רחב של דרכים ונכסים. כל עוד יש תנועת גולשים לנכס ואנשים נחשפים אליו ניתן להפיק ככל הנראה רווחים ומכאן עולה כי מדובר באינספור אפשרויות, מה גם שבכל חודש נוספים טרנדים חדשים ומוצרים טכנולוגים חדשים שמשנים את פני התעשייה ומאפשרים יצירת נכסים חדשים