[elementor-template id="27161"]

האלגוריתם של גוגל הוא מורכב ביותר ומשתנה באופן תדיר, חלק מהפרמטרים שמהם מורכב האלגוריתם הם וותיקים וחלקם נובעים מטרנדים בקידום אתרים, לעיתים קרובות וללא התרעה מוקדמת מתבצע עדכון אלגוריתם שמשנה את הפרמטרים שאותם מחפש גוגל וכך כל תמונת תוצאות המונחים בגוגל בשתנה ברגע אחד ולדבר יש כמובן השפעה רבה על כמות התנועה והאופן שבה היא מתחלקת בין האתרים.

בתעשיית הקידום האורגני יש קונצנזוס על כך שהלאגורתים מורכב מסדר גודל של 200 פרמטרים שלפיהם גוגל מחליטים באילו מילות חיפוש ומיקום יוצג עמוד מסויים בתוצאות החיפוש מצד המשתמש.
חלק מפרמטרים אלו וותיקים וחלקם חדשים שנובעים מעדכון האלגוריתם.

כמובן כי בתוך כל פרמטרים אלו ישנם חשובים יותר וחשובים פחות ולתוך כך ניתן להכניס כל הזמן שינויים בעקבות החלטות גוגל, התקדמות הטכנולוגיה, טרנדים בולטים ועוד כך שהרשימה מתעדכנת כל הזמן.

לבעלי אתרים חשוב להבין את הפרמטרים החשובים ולעשות אופטימיצזיה לאתר בהתאם לכך, למי שאין את הידע והזמן וכמו כן מנהל אתר בסדר גודל גדול עם מאות ואלפי משתמשים כדאי להעזר בחברת קידום אתרים שתתן לו את הפתרונות המקצועיים בתחום חשוב זה.

חשוב להבין כי תנועה אורגנית ממנוע החיפוש של גוגל נחשבת לתנועה הכי איכותית ובעלת ערך ארוך טווח שכן המשתמשים מחפשים בעצמים באופן אקטיבי את השירות \ מוצר וכו ולכן הם הרבה יותר בשלים לביצוע רכישה  או כל המרה אחרת.

בואו ונראה מהם הפרמטרים הכי חשובים לביצוע אופטימיזציה נכונה לקידום אתרים בגוגל בשנת 2021.

מגמות לקידום אתרים - תמונת אווירה

1.חווית משתמש

בשנים האחרונות חברת גוגל נותנת דגש יותר ויותר גדול ובוחנת מקרוב את התנהגות הגולשים באתר ומשם מסיקה מסקנות האם הם מרוצים והאם כדאי לדרג את האתר כך שיגיעו אליו יותר גולשים.

גוגל בוחנת נתונים כגון: אחוז נטישה, זמן שהייה באתר, לכמה עמודים בממוצע נחשף גולש באתר, האם הוא חוזר אליו פעם שנייה, אחוז הקלקה בתוצאות החיפוש ועוד.

חשוב מאוד למדוד את המדדים האלו ולנסות לשפר אותם באופן תמידי ע"י ביצוע טסטינג, שיפור העיצוב הגרפי, שיפור המסרים, הוספת מידע שנותן ערך למשתמשים, שיפור האתר כולל מהירות ועוד.

אתר שבשנת 2021 יאותת לגוגל שהוא משפר את הפרמטרים האלו צפוי שיראה עלייה בתנועה האורגנית שלו באופן משמעותי ובעקבות כך עלייה במכירות ובהמרות.

2.התאמות למובייל

התאמה למובייל תמשיך גם בשנה הקרובה להיות פרמטר חשוב מאוד.

המעבר הגדול של המשתמשים לשימוש במובייל מחייב את בעלי האתרים לבצע את האופטמיצזיה הנחוצה על מנת לספק פתרונות ראויים בתחום זה.

3.תוכן איכותי

בהמשך ובדומה לחוויית משתמש תוכן איכותי הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים אם לא החשוב ביותר בתחום קידום האתרים SEO.

בשנת 2021 כשמתכוונים לתוכן איכותי בתחום הקידום האורגני הכוונה היא בין היתר לספק מידע באופן ממוקד וישיר לשאלות בהמשתמשים מחפשים עליהם תשובה..

קטגוריות של שאלות ותשובות, קטגוריות של "אנשים גם שאלו",  התייחסות למספרים ועובדות תוך חלוקה לסעיפים ועוד.
כל אלו יאפשרו למשתמשים לקבל מידע באופן ברור וממוקד וכמו כן לגוגל להציג את המידע הזה ישירות בתוצאות החיפוש.

4.חיפוש קולי

חיפוש קולי הוא תחום במתפתח וכבר מהווה חלק חשוב במיוחד בשוק הבינלאומי וארה"ב בפרט.

ביצוע אופטימיזציה לחיפוש קולי תביא להגברת התנועה בעקבות כך שהאתר יוצג למשתמש כאשר הוא מחפש דרך מכשירים כגון גוגל הום, אמזון אלקסה ועוד.

מדובר בתחום חדשני שעוד בחיתוליו ומי שיבצע אופטימיזציה לכך בשנת 2021 יהיה מוכן ויכיר את התחום כך שיוכל לספק מענה ולהנות מנפחי החיפוש הגדולים שעתידים להגיע בהמשך.

5. חיבור המותג והאתר לרשתות חברתיות

קידום אתרים הוא מזמן לא רק נחלה את האתר בלבד.
כיום מדובר בפאזל אחד גדול כאשר כל חלק תורם לערך המותג והאתר בפני האלגוריתם של גוגל.

איתותים מצד הסושיאל בדמות שיתופי פוסטים ברשתות חברתיות, אזכורים, תנועה מהרשתות החברתיות לתוך האתר ועוד כל אלו חשובים ביותר בקידום האתר בצורה משמעותית בשנת 2021.

6. שימוש בווידאו

ווידאו תופס חלק משמעותי מומלץ שיהיה חלק אינטגרלי בתכנית השיווק בשנת 2021.
צירוף ווידאו איכותי לעמודי האתר מגביר בין היתר את זמן השהייה באתר באופן ממוצע וכך תורם למאמצי הקידום.
כדאי לצרך באמצעות Embedded video סרטונים אשר יתנו עניין וערך מוסף למשתמשים.

7. חיפוש תמונות

כמו פרמטרים אחרים גם חיפוש ע"י תמונות נעשה נרחב יותר ויותר בשנים האחרונות וגם בשנת 2021 הולך לקבל תפקיד חשוב.

הוספת תמונות מקוריות ואיכותיות עם תגית ALT היא חלק חשוב במלאכת הקידום האורגני ובפרט כשרוצים לגוון את המידע שאנו מוסיפים לעמוד, לגוון את הקישורים שלנו ולהציע גרפיקות אווירה או מידע בנוסף לטקסט או לוודידאו

טרנדים-קידום-אתרים-2021

8. מיתוג

נוכחות באינטרנט ומיתוג הם חשובים ביותר לטובת שיפור בדירוגים של גוגל.

עליית בערך המותג, עלייה בחיפושים שלו ישירות בגוגל, אזכורים ברחבי הרשת, אזכורים ע"י משפיענים, קישורים מאתרים מובילים בתעשייה – כל אלו ועוד יאותתו לגוגל שמדובר במותג רציני ומוכר למשתמשים והוא עובדה מוגמרת בשטח ולכן כדאי לקדם אותו ולחשוף את השירות או המוצר שלו ליותר משתמשים אשר הם בסופו של דבר צפויים לבצע רכישה או המרה באחוזים טובים יותר ביחס למתחרים.

לסיכום

בהמשך לסעיפים הנ"ל ישנם חשוב לזכור ולתת את תשומת הלב גם לטרנדים בקידום אתרים וגם לפרמטרים הידועים והפופולרים שימשיכו לשחק תפקיד גם בשנת 2021..

  • אופטימיצזיה לאתר
  • היררכיית תגיות
  • מהירות
  • בניית קישורים איכותית
  • כמות המרות כאחוז ממבקרי האתר
  • אורך טקסט ממוצע לעמוד ועוד.

    פרמטרים וותיקים אלו עתידים להיות בעלי משמעות רבה לפחות בשנים הקרובות וכדאי להתחשב בהם במקביל לטרנדים ופרמטרים חדשים שככל הנראה נכנסו או ייכנסו בעתיד הקרוב לחישוב האלגוריתם של גוגל.

[elementor-template id="26584"]

שיתוף ברשתות חברתיות

[elementor-template id="26850"]