בניית קישורים לקידום אתרים – מה חשוב לדעת

קידום אתרים אורגני הוא מלאכה אשר דורשת ביצוע שיפורים והתאמות רבות למנוע החיפוש של גוגל.
עסק אשר רוצה להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל ולהגיע לקהל יעד גדול איכותי ורלוונטי צריך לפעול במספר רב של מישורים על מנת להתאים את האתר שלו לפרמטרים השונים של פיהם האלגוריתם של גוגל מחליט על דירוג האתר.

בניית פרופיל קישורי backlinks הוא פרמטר מאוד חשוב באלגוריתם של גוגל ובפאזל של אסטרטגיית קידום האתרים.
בעזרת בניית פרופיל קישורים אשר מפנים גולשים מאתר אחד לאתר שלנו אנחנו יכולים לשפר את קידום האתר שאנו מקדמים באופן משמעותי להראות לגוגל שהאתר המקודם הוא איכותי ביותר שכן אתרים איכותיים ומקצועיים מקבילים אליו בחרו לקשר את אחד העמודים שלהם בעזרת קישור backlink.

חשוב לנו להבהיר כי בעבר היו נהוגות מגוון שיטות לבניית קישורים לקידום אתרים שהם גם לא רלוונטיות כיום, מדובר בשיטות לא טבעיות אשר שאפו לבנות מספר רב של קישורים, לעשות כל מיני פעולות והתאמות רק בשביל הסריקה של גוגל והשגת קישור נכנס לאתר ולא לטובת המשתמשים.

השינויים והשכלולים של האלגוריתם של גוגל במרוצת השנים הובילו לכך שאסור להשתמש עוד בשיטות כגון פירמידת קישורים, קישורים מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים, בניית קישורים באופן אוטומטי וכו, כיום בניית הקישורים צריכה להעשות בצורה טבעית וסיסטמטית ולתת ערך לגולשים.

במאמר זה אנו נדריך ונתן את הדגשים אודות בניית קישורים איכותיים לקידום אתרים בצורה טבעית ונכונה, קישורים אשר יקשרו בין 2 אתרים שעוסקים באותו נושא והם שניהם איכותיים ונותנים ערך לקוראים וכמו כן הקישור בינהם הוא בעל ערך ומפנה את הגולש לקרוא מידע נוסף ומקצועי שיכול לתת לו ערך מוסף.


למידע נוסף ומדריך מקיף ומעשי אודות בניית קישורים לקידום אתרים אורגני היכנסו למדריך המלא לקידום אתרים

בניית קישורים איכותיים

איך בונים קישורים לקידום אתרים בדרך הנכונה?

הקישורים לצורך קידום אתרים צריכים להיות מאתרים רלוונטיים לעסק שלנו ובאותו תחום או תחום שיש לו קשר מסוים.
לדוגמא אתר בנושא שיפוץ בית יכול ומומלץ שיקבל קישור מאתר מקביל בתחום השיפוצים או אתר שעוסק במכירת ציוד לשיפוץ או בתחום העיצוב וכן הלאה.

בניית קישורים בצורה אורגנית ומאתרים איכותיים בלבד

האתר שממנו יוצאים הקישורים החיצוניים צריך להיות איכותי בעצמו וללא תוכן מועתק.
כל התוכן באתר ממנו יוצא הקישור צריך להיות ייחודי ורלוונטי לתחום ונותן ערך מוסף לגולשי האתר שכן גוגל תעריך קישור יוצא לאתר שלנו מאתר שהוא בעל זמן שהייה גדול, אתר בעל תכנים רבים וגולשים אשר חוזרים שוב ושוב לאתר לקרוא ולגלוש בו.
בנוסף כדאי לבדוק שהאתר לא תחת penalty של גוגל במקרה משמע גוגל הענישה אותו בעקבות בעיות שהיא מצאה באתר כמו תוכן מועתק וכמו.

קישורים מאתרים אשר מדורגים על מגוון מילות מפתח רלוונטיות

על מנת לבצע אסטרטגיית בניית קישורים איכותיים חשוב לוודא כי האתר שממנו יוצאים הקישורים מדורג על מילות מפתח שרלוונטיות לתחום וכמו כן ובמיקומים גבוהים ככל היותר ביחס לאתר שלנו.
כמו כן ככל שאתר מסויים מדורג במילות מפתח בעלות נפח חיפוש גדול ובעלות תחרויתיות גדולה זה מראה על איכותו ועל הסמכות שלו ולכן האתר שלנו יתוגמל בהתאם אם יקבל קישור מאתר שכזה.

בניית קישורים איכותיים מאתרים מתוחזקים עם תוכן שמתעדכן

עוד סממן לאיכות האתר הוא כמובן עדכון תוכן באופן שוטף ותנועת גולשים ערה לאתר, זהו גם דבר שחשוב לבדוק לפני שאנחנו מקבלים קישור מאתר מסויים.
אתר שהתוכן בו עדכני ומתעדכן באופן שוטף ומספק חווית משתמש טובה הוא חשוב ביותר.

גיוון בבניית קישורים

על מנת לקשר את האתר בצורה טבעית ואורגנית לאתרים אחרים אנו צריכים לבנות קישורים איכותיים ורלוונטים לצורך קידום אתרים תוך חשיבה על טובת המשתמש, לדוגמא:
1.לא יותר ממספר קישורים מאותו אתר – אין צורך להוציא 50 קישורים מאתר מוסיים כי אין לזה שום ערך מוסף מצד גוגל.
2.לא יותר מקישור אחד או שניים מקסימום מעמוד.
3.צריך שיהיה גיוון בטקסט של הקישור עצמו, לדוגמא: "למידע נוסף", "קורס XXX", "הקליקו למעבר" וכו.

בניית פרופיל קישורים לקידום אתרים לאתר צריך להעשות תוך גיוון ופיזור טבעי ויצירה של קשת קישורים מאתרים איכותיים ככל שניתן ובעלי תוכן מקורי, מועיל, ורלוונטי לאתר שלנו ולנושא שאותו רוצים לקדם.

מה לא לעשות בבניית קישורים?

קישורים לקידום אתרים אשר מקורם מפורומים חיצוניים רק לצורך קבלת קישור הם מחוץ לתחום וסביר להניח שלא יתנו ערך מוסף ואולי אפילו יגרעו מציון האתר.
הם לא מוכיחים שהאתר שלנו איכותי, גוגל יזהה את הפעולה שאין לה כמעט ערך וזה למעשה הוצאת קישור "בכוח" ולכן לא נתוגמל עליה ואולי גם  מאמצי הקידום שלנו יפגעו.

קישורים מאתרים לא איכותיים או שהוקמו ע"י תוכנה באופן אוטומטי או שנקנו בפייבר ב 5 דולר וכו.
כל אלו יפגעו במאמצי הקידום.

למעשה כל פעולה שאנו נעשה שהיא אינה טבעית, אינה איכותית היא גם לא תקדם אותנו.
אבל אל תשכחו שמצד שני אם תעשו את הדברים בצורה הנכונה, המקצועית והטבעית תרוויחו פה כלי חשוב מאוד בסל הכלים של כל מקדם אתרים.

אחד האתרים הכי פופולרים שמתמחים במחקר פרופיל קישורים של אתרים הוא אתר ahrefs.com.
באתר זה ניתן לסרוק אתרים ולקבל רשימות של קישורי backlinks שנכנסים אליהם, לעשות מחקר מתחרים בנושא, לקבל רעיונות ועוד.

תוכן עניינים

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

להצעת מחיר והתאמת אסטרטגיית פרסום ממומן