בניית קישורים איכותיים בדרך הנכונה

תוכן עניינים

בניית קישורים לקידום אתרים – מה חשוב לדעת

קישורים איכותיים – backlinks הוא חלק מאוד חשוב בפאזל של אסטרטגיית קידום האתרים.
בעזרת בניית פרופיל קישורים אשר מפנים גולשים מאתר אחד לאתר שלנו אנחנו יכולים לשפר את קידום האתר שאנו מקדמים באופן משמעותי.

חשוב להפנים כי בעבר היו נהוגות מגוון שיטות לבניית קישורים שהם גם לא רלוונטיות כיום.
השינויים של האלגוריתם של גוגל במרוצת השנים הובילו לכך שאסור להשתמש עוד בשיטות כגון פירמידת קישורים, קישורים מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים, בניית קישורים באופן אוטומטי וכו'.
למידע נוסף מעבר לבניית קישורים היכנסו למדריך המלא לקידום אתרים

איך בונים קישורים בדרך הנכונה?

בניית קישורים מאתרים רלוונטים

הקישורים לצורך קידום אתרים צריכים להיות מאתרים רלוונטיים לעסק שלנו ובאותו תחום או תחום שיש לו קשר מסוים.
לדוגמא אתר בנושא שיפוץ בית יכול ומומלץ שיקבל קישור מאתר מקביל בתחום השיפוצים או אתר שעוסק במכירת ציוד לשיפוץ או בתחום העיצוב וכן הלאה.

בניית קישורים איכותיים

קישורים מאתרים איכותיים

האתר שממנו יוצאים הקישורים החיצוניים צריך להיות איכותי בעצמו וללא תוכן מועתק.
בנוסף כדאי לבדוק שהאתר לא תחת penalty של גוגל במקרה משמע גוגל הענישה אותו בעקבות בעיות שהיא מצאה באתר כמו תוכן מועתק וכמו.

קישורים מאתרים אשר מדורגים על מגוון מילות מפתח רלוונטיות

ככל שהאתר שממנו יוצאים הקישורים מדורג על יותר מילות מפתח ובמיקומים גבוהים זה עדיף לנו.
בנוסף לכך ככל שמילות המתפח שהוא מדורג בהם תחרותיות יותר זה גם סממן לגוגל שקיבלנו קישור מאתר איכותי ולכן נתוגמל בהתאם.

קישורים מאתרים מתוחזקים עם תוכן שמתעדכן

עוד סממן לאיכות האתר הוא כמובן עדכון תוכן באופן שוטף ותנועת גולשים ערה לאתר, זהו גם דבר שחשוב לבדוק לפני שאנחנו מקבלים קישור מאתר מסויים. בנוסף גם אתר מהיר שנותן חווית משתמש טובה למשתמשים הוא גם פרמטר חשוב
פעולה זו ניתן לבצע באופן ידני או בעזרת כלים לניתוח SEO.

גיוון בבניית קישורים

על מנת לקשר את האתר בצורה טבעית ואורגנית לאתרים אחרים אנו צריכים לבנות קישורים איכותיים ורלוונטים לצורך קידום אתרים תוך חשיבה על טובת המשתמש, לדוגמא:
1.לא יותר ממספר קישורים מאותו אתר – אין צורך להוציא 50 קישורים מאתר מוסיים כי אין לזה שום ערך מוסף מצד גוגל.
2.לא יותר מקישור אחד או שניים מקסימום מעמוד.
3.צריך שיהיה גיוון בטקסט של הקישור עצמו, לדוגמא: "למידע נוסף", "קורס XXX", "הקליקו למעבר" וכו.

בניית פרופיל קישורים לאתר צריך להעשות תוך גיוון ופיזור טבעי ויצירה של קשת קישורים מאתרים איכותיים ככל שניתן ובעלי תוכן מקורי, מועיל, ורלוונטי לאתר שלנו ולנושא שאותו רוצים לקדם.

ומה לא לעשות?

קישורים מפורומים חיצוניים רק לצורך קבלת קישור הם מחוץ לתחום וסביר להניח שלא יתנו ערך מוסף ואולי אפילו יגרעו מציון האתר.
הם לא מוכיחים שהאתר שלנו איכותי, גוגל יזהה את הפעולה שאין לה כמעט ערך וזה למעשה הוצאת קישור "בכוח" ולכן לא נתוגמל עליה ואולי גם  מאמצי הקידום שלנו יפגעו.

קישורים מאתרים לא איכותיים או שהוקמו ע"י תוכנה באופן אוטומטי או שנקנו בפייבר ב 5 דולר וכו.
כל אלו יפגעו במאמצי הקידום.

למעשה כל פעולה שאנו נעשה שהיא אינה טבעית, אינה איכותית היא גם לא תקדם אותנו.
אבל אל תשכחו שמצד שני אם תעשו את הדברים בצורה הנכונה, המקצועית והטבעית תרוויחו פה כלי חשוב מאוד בסל הכלים של כל מקדם אתרים.

אחד האתרים הכי פופולרים שמתמחים במחקר פרופיל קישורים של אתרים הוא אתר ahrefs.com.
באתר זה ניתן לסרוק אתרים ולקבל רשימות של קישורי backlinks שנכנסים אליהם, לעשות מחקר מתחרים בנושא, לקבל רעיונות ועוד.


בהצלחה 🙂

 

מאמרים בשיווק דיגטלי
לוח משחק שח - תמונת אווירה לשיווק רימרקטינג
בלוג
מה זה שיווק רימרקטינג

תוכן עניינים שיווק רימרקטינג מקצועי – מה חשוב לדעת קמפיין רימרקטינג הוא שיווק לאנשים שכבר היו באינטרקציה עם אחד מהנכסים

למאמר »
טיפים-לקידום-אתרים-אורגני
בלוג
10 טיפים לקידום אתרים

תוכן עניינים איך ניתן בעזרת קידום אתרים להגביר את התנועה לאתר באופן משמעותי? כמו תחומים רבים בעולם ההייטק גם קידום אתרים

למאמר »

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

צור קשר