תוכן עניינים

מדריך מקצועי ומקיף לטרנדים ואסטרטגיות לקידום SEO

במדריך זה אנו נפרט אודות הפרמטרים הכי חשובים לדעתנו וטרנדים בולטים בשיטות לקידום אתרים אורגני בשנת 2020.

אסטרטגיות וותיקות לצד חדשות – בקידום אתרים אורגני יש פרמטרים וותיקים שהם חשובים ביותר לביצוע בכל העשור האחרון ומצד שני מדובר בתחום דינמי אשר עם התפתחות הטכנולוגיה ותעשיית ההייטק משתנה בקצב גבוה ופרמטרים חדשים ונוספים נוצרים כמעט מידי שבוע.
בשביל להשיג תוצאות ולהתקדם בתוצאות החיפוש במגוון מילות מפתח מומלץ להשתמש בעזרה של 
חברה לקידום אורגני.
תחום קידום האתרים במיוחד בתחומים התחרותיים שלו מצריך ידע מקצועי נרחב תוך תשומת לב לטרנדים, שינויים וכלים חדשים ולצד זאת קידום אתרים אם יעשה בדרך הנכונה יכול להוביל לערך רב עבור העסק והחזר השקעה חיובי בצורה ברורה.

בסופו של יום על פי הפרמטרים האלו מרכזיים לצד משניים האלגוריתם של גוגל יחליט מהו דירוג האתר במגוון רחב של מילות מפתח.
בואו ונראה איך להשיג את היעדים שלנו בתחום SEO על מנת להגביר את התנועה של קהל יעד הרלוונטי ואיכותי לנכס הדיגיטלי שלנו:

1.הגברת הסמכותיות של האתר

בעבר היה נהוג כי ציון הסמכותיות היה  נקבע בעיקר ע"י התחשבות בפרמטר מרכזי אחד והוא פרופיל קישורים נכנסים לאתר – Backlinks.
ככל שהקישורים הנכנסים לאתר מסוים היו איכותיים יותר כך הוא היה מקבל ציון סמכותיות מגוגל גבוה יותר.
כיום יש פרמטרים נוספים שיקבעו את ציון הסמכותיות ועוד מעט נגיע אליהם.

בואו ונחזור לנושא ה- Backlinks, איך ניתן להחליט מהו קישור איכותי אשר נכנס לאתר שלנו?

–  הקישורים צריכים להיות מאתרים שונים בעלי כתובת IP שונה.
–  מספר קישורים גובה.
–  רלוונטיות בין האתרים
–  סמכותית אתר גבוהה לאתר שממנו הקישור יוצא
– דירוג גובה של מילות מפתח תחרותיות ורלוונטיות לתחום באתר המקור.

כל אלו ועוד הם פרמטרים שככל שיתקיימו ביותר ויותר קישורי backlinks כך תעלה הסמכותיות של האתר.

בשנים האחרונות עולה המשמעות של פרמטרים נוספים בשקלול של ציון הסמכותיות של האתר, לדוגמא:

מומחיות – האם האתר נחשב בעל תוכן איכותי ומקצועי בצורה יוצאת דופן אשר נכתב ע"י מומחים בתחום?
(האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תוכן איכותי ומקורי שנותן ערך מקצועי לקוראים.)
דבר שמומלץ לעשות במידה ואין מומחה בסביבה אבל יש תקציב הוא לשכור שירותי מומחה בעל שם בתחום ולתת לו לכתוב את התוכן וכמובן לקשר בין הכתבה לשם הכותב וכו על מנת שגוגל ידעו מהי זהות הכותב.

אמינות – עוד פרמטר חשוב שהאלגוריתם של גוגל נעזר בו על מנת לחשב את ציון הסמכותיות שלנו הוא אמינות.

בעזרת פרמטר האמינות האלגוריתם של גוגל יכול לבדוק על כמה האתר איכותי ואמין מכל מיני בחינות,
לדוגמא:
• קישורים – כתבנו בפסקה קודמת על נושא הקישורים אבל כאן כדאי להזכיר כי במידה וקיימים קישורים שהם לא איכותיים ומגיעים מפורומים או מאתרים ללא סמכותיות או קשר אלינו כדאי לבקש מגוגל להוריד אותם (google backlinks disavow) שכן זה יכול לפגוע באמינות האתר שלנו ובמאמצים לקדם אותו בצורה נכונה, טבעית ומקצועית.

• וותק דומיין – יכול להעיד כמה זמן האתר באוויר והאם העסק יציב או שמדובר בגורם חולף ולא אמין.

• אזכורים מחוץ לגבולות האתר – עד כה התמקדנו באתר שלנו ואיך להגדיל את הסמכותיות שלו אבל חלק גדול מחלקי המשוואה נמצא בכלל מחוץ לגבולות האתר (ולא בהכרח מדובר על backlinks.)

כאשר אנשים ובמיוחד אם הם מומחים מזכירים את שם האתר או החברה שלנו זה סממן מעולה לגוגל.
כאשר ישנה השתתפות בפודקאסט פופולרי, מזכירים את שם החברה באתרים אחרים, יש לנו אזכורים ושיתופים ברשתות חברתיות ועוד – כל אלו סממנים שהאתר והחברה הם איכותיים ונחשפים לקהל גדול גם מחוץ לגבולות הנכסים הדיגיטליים שלהם תוך יוזמה של גורמים מקצועיים אחרים אשר בוחרים לציין את שם החברה או השירות שלה.

2. קידום אתרים בעזרת ווידאו

ווידאו כחלק מתוכנית שיווק דיגיטלית תופס חלק יותר ויותר משמעותי במרוצת השנים כאשר מחקרים הראו כי תעשיית הווידאו עומדת להיות אחראית לרוב המכריע של התנועה ממש בקרוב וככל שהטכנולוגיה תתקדם וגם מנועי החיפוש ילמדו לפענח יותר טוב את סרטוני הווידאו הם יתפסו חלק יותר ויותר משמעותי בתוצאות החיפוש שלנו.

לסיכום חשוב לייצר סרטוני וודיאו איכותיים ורלוונטיים לעסק, לטפח ערוץ יוטיוב, לדאוג לצרף לסרטונים כתוביות, כותרות טייטל וכו אשר יסבירו על מהות הסרטון וכו.

עבודה מקצועית ויסודית לפי ההנחיות בתחום הוודיאו תתוגמל בהגברת התנועה האורגנית והאיכותית לאתר בצורה משמעותית.

3. קידום עבור חיפוש קולי

חיפוש קולי הוא אחד הכוכבים העולים של קידום האתרים.
אנשים רבים מתחילים להשתמש יותר ויותר בחיפוש קולי במיוחד דרך המובייל.
כמו כן מכשירי בית חכם ועוד גם כן תורמים לנפח החיפוש הקולי ברשת האינטרנט.

איך אנחנו מקדמים את האתר בתוצאות החיפוש הקולי?
– בראש ובראשונה חשוב כי האתר יהיה מדורג גבוה ככל הניתן גם באורגני כי יש התאמה בין המיקומים וגוגל יעדיפו להציג אתרים שכבר זוהו כאתרים איכותיים גם בחיפוש הקולי.
– דגש שני הוא שחיפושים קוליים רבים הם שאלות פשוטות יחסית אז כדאי לכלול בתוכן סט שאלות ותשובות לתחום העניין כי כך יהיה הרבה יותר קל לגוגל לזהות את הערך ולהשמיע אותו בתוצאות של החיפוש הקולי.

4.שיפור חווית משתמש

חווית משתמש טובה באתר דבר ראשון תוביל לשביעות רצון גבוהה מצד הגולשים ודבר זה יתבטא בשהייה יותר ארוכה באתר, קריאת חומר ומעבר בין דפים, שיפור התדמית של העסק, סיכוי גבוה יותר לבצע המרה מצד המשתמש ועוד.

מהצד של קידום האתרים ושיפור הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל שיפור חווית המשתמש תוביל להגברת התנועה לאתר, הגדלת זמן השהייה באתר, מעבר וניווט בין עמודים רבים יותר, גולשים אשר חוזרים לקרוא באתר שוב ושוב – כל אלו ועוד הם פרמטרים מאוד חשובים שאלגוריתם של גוגל נעזר בהם בשביל לקבוע את דירוג האתר וככל שהם יהיו טובים יותר הדירוג ישתפר ויעלה מעלה בתוצאות החיפוש.

איך משפרים את חווית המשתמש?

עיצוב גרפי
העיצוב הגרפי חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ולהיות יפה, מעניין, מעודכן לתעשייה ולטרנדים הקיימים וכו. ניתן לעשות בדיקותTesting A/B עם גרסאות שונות של העיצוב על מנת לראות בצורה חד משמעית איזה עיצוב עדיף על רוב הקהל שלנו מבחינה סטטיסטית.

כלי שניתן להעזר בו לטובת ביצוע מחקר שכזה על האתר שלנו הוא מבית היוצר של גוגל, להלן הקישור:
https://marketingplatform.google.com/about/optimize

רספונסיביות
התאמת האתר למגוון גדלי מסכים כגון: דסקטופ \ מובייל \ טאבלט הוא נושא אלמנטרי שכל את אינטרנט בשנת 2020 חייב לעמוד בדרישות אלו.
כך או כך זהו נושא חשוב ובשביל ליצור חווית משתמש טובה חשוב לוודא תקינות תצוגת האתר בכל גודל של מסך ולראות שהכל מוצג בצורה ברורה ונוחה לקריאה.

מהירות
מהירות גבוהה של האתר הוא תנאי הכרחי לחווית משתמש טובה.
כיום הכל פועל בצורה מהירה ברחבי האינטרנט ולמשתמשים אין סבלנות לחכות על לטעינת העמוד יותר ב -2-3 שניות.
(במיוחד אם המתחרים שלכם יותר מהירים ממכם..).

ניתן לבדוק את מהירות האתר בעזרת כלים ייעודיים וגם לקבל המלצות מתאימות לשיפור.
כלל אצבע אומר כי תמונות כבדות הם במקרים רבים גורם בעייתי שמאט את האתר לכן כדאי להשתמש בתמונות רק היכן שצריך ואם אפשר אז להציג טקסט עם עיצוב CSS במקום.

כלי לבדיקה והמלצות לשיפור מהירות האתר מטעם גוגל:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights

לעיתים לצורך שיפור האתר במגוון אספקטים לצורך שיווק דיגיטלי נצטרך את עזרתו של מתכנת או שנצטרך לבנות אתר אינטרנט שיעמוד בסטנדרטים, היכנסו למידע נוסף על בניית אתרים ודפי נחיתה

5.הגברת אחוז הקלקה על תוצאות החיפוש

אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור גוגל בשביל לקבוע את מיקום האתר בתוצאות החיפוש הוא אחוז ההקלקה (CTR) על תוצאת האתר מתוך סך הכל החשיפות.

נתון זה ביחד עם  Bounce Rate שזה אחוז האנשים שנכנסים לאתר ויוצאים מבלי לבצע פעולה או מעבר לעמוד אחר נותנים ביחד אינדיקציה מאוד טובה האיכות של תגית ה Title + Desc שלנו והאם היא גורמת לאנשים להקליק וגם להישאר באתר והשתמש בשירותים והמידע שבו.

CTR גבוה ו Bounce Rate נמוך הם חשובים מאוד ויובילו לשיפור בדירוג של האתר במגוון מילות מפתח.

מאמרים בשיווק דיגטלי

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

צור קשר