תוכן עניינים

מדריך מקיף לקידום אתרים אורגני

בעלי אתרים רבים משקיעים זמן עבודה רב בקידום האתר וביצוע אופטימיזציה לפי הדרישות של גוגל.
כולם מכירים את הפרמטרים המרכזיים שלפיהם נקבע הדירוג ובדרך כלל מבינים שעבודה מקצועית מבחינת פיתוח ותחזוקת האתר לפי ההנחיות עתידה להיות מתורגמת לשיפור בדירוג האתר במגוון מילות מפתח.

במרוצת השנים ניתן לראות אתרים רבים שעושים עבודה רצינית מבחינת אופטימיזציה נכונה ואנחנו מזהים שהם שולטים במילות מפתח מסויימות ללא עוררין, לזמן מסויים ונראה שהכל עובד בצורה הנכונה עד שמגיע עדכון מאסיבי של גוגל ובו משתנה משקל הפרמטרים והנושאים שהם מחליטים לפיהם על דירוג האתר וברגע אחד כל תמונת הדירוג משתנה..

תרחיש זה חוזר על עצמו כל מספר חודשים אצל אתרים רבים במגוון תחומים, ראינו את זה קורה אין ספור פעמים בעבר ועוד נראה בעתיד..

 אבל יש תרופה למכה ואם תעשו את הצעדים הנכונים אתם יכולים אפילו להיות בצד המנצח של וברגע שגוגל יעשו עדכון משמעותי האתר שלכם יקבל עלייה משמעותית בדירוג ויהנה מתנועה רבה ואיכותית לאתר.

במאמר זה אנו נציין מספר דרכים לקידום אתרים אורגני אשר יחזק את האתר שלכם, יקדם אותו בתוצאות החיפוש וישפר את הסמכותיות שלו כך שבתקווה לא יפגע בעת עדכוני אלגוריתם עתידיים מצד גוגל.

עדכוני אלגוריתם של גוגל

1.חובה לוודא שאין הערות או התראות במערכת Search Console​

 מערכת ניתוח האתר  של גוגל – Search console יכולה להתריע על מגוון רחב של בעיות באתר כגון:
 קישורים שבורים, בעיות רספונסיביות, בעיות אבטחה, מפת אתר חסרה, מהירות איטית, הסורק של גוגל נתקל בעמודים לא תקינים ועוד
.
חשוב מאוד לענות על כל הבעיות שהמערכת מתריאה עליהם ולאחר התיקון לבקש סריקה מחדש של העמודים הרלוונטים (מבצעים פעולה זו דרך אותה מערכת – search console).


דף חלק וטיפול בכל ההתראות אם היו יראה לגוגל שהאתר מתוחזק בצורה שוטפת לפי הכללי וכל בעיה מטופלת בזמן, מצד שני התראות ובעיות שלא מטפולות בזמן מראות על אתר ללא טיפול מקצועי אשר נותן ערך יותר דל למשתמשים ולכן הורדה בדירוג יכולה לקרות בכל זמן ובמיוחד בעת עדכון אלגוריתם.
(בגלל שככל שהזמן עובר גוגל נותנים יותר ויותר דגש על נושאים של מהירות, רספונסיביות, באגים וכו.)

אלו הם פרמטרים מאוד חשובים שגוגל מזהה כסימן לכך שהאתר איכותי והוא ידרג אותו בהתאם לכך.

2.קישורים נכנסים מאתרים רלוונטים ואיכותיים

אחד הנושאים הכי חשובים בעולם קידום האתרים הוא בניית קישורים  -backlinks, בשנים לאחרונות עלתה החשיבות לכך שכל הקישורים צריכים להגיע מאתרים איכותיים ורלוונטים לנישה שבה האתר שלנו עוסק, התקופות של מסחר בקישורים ללא קשר לאיכות חלפה מן העולם.
ברגע שהאלגוריתם יזהה כמות יפה של קישורים איכותיים נכנסים הוא ייתן לאתר ציון גבוה בסמכותיות וזהו דבר שיכול להגן מפני שינויים קיצוניים בדירוג במקרה של שינוי אלגוריתם.

תוכן איכותי שמביא ערך לגולשים הוא תמיד דבר טוב, אחד מהיתרונות שלו הוא שהוא מוכיח שהאתר שלכם נותן ערך, הוא מקצועי ולכן כדאי להשאיר אותו מדורג גבוה, 
גם במידה וחטאתם בנושאים אחרים ככל שהתוכן שלכם איכותי זה יוסיף לכך נקודות זכות חשובות.

שיווק באמצעות תוכן

4.ללא באגים ושאר בעיות טכניות​

אתר אינטרנט ובמיוחד אתר גדול יכול להכיל מגוון רחב של בעיות אפילו בלי ששמנו לב..
יש כיום סורקים מיוחדים שיכולים להתריע לפחות על חלק מהבעיות אבל מומלץ תמיד להיות "נקיים" כמה שניתן ולא לקחת סיכונים.
קישורים שבורים, תיאורי תמונה שחסרים, בעיות רספונסיביות, בעיות ניגודיות צבעים, פירורי לחם ועוד.
תורידו מכמות הבעיות באתר תשפרו את האוטימיזציה עד לרזולוציה הכי נמוכה ולפרטים הכי קטנים וכך תעלו את החסינות שלו והערך הכללי שלו בעיני גוגל.

5.היררכיית קוד נכונה

על מנת להקל על מנוע החיפוש של גוגל ולהראות לו אילו מילות חיפוש הכי חשובות לכם צריך לבנות את התוכן של האתר בצורה מסודרת מבחינת קוד האתר, 
הכוונה היא לאלמנטים של HTML אשר יוצרים היררכייה שיש לה משמעות רבה בפיענוח האתר ע"י האלגוריתם.

לדוגמא:
Header –  לחלק העליון של העמוד שכולל תפריט, תמונה ראשית וכו.
כותרת H1 תופיע פעם אחת בעמוד ותכלול מילות מפתח הכי חשובות.
לאחר מכן יופיעו כותרות משניות כגון H2, H3 וכו.
Footer שזהו החלק הכי תחתון בעמוד וכולל בדרך כלל עוד קישורים, תנאי שימוש ועוד.

6.אבטחת האתר

נושא אבטחת האתר ועולם הסייבר מפתח בקצב מטאורי ניתן לומר, בהתאם לכך גם עולם קידום האתרים צריך להתייחס כראוי לנושא זה ובמיוחד בעלי אתרים אשר מקבלים מידע על משתמשים, מאפשרים רכישות וכו, כיום צריך לבנות אתרים אשר יתנו מענה על כל האספקטים החשובים לגוגל ולמשתמשים מבחינת אבטחת אתר, סליקות, קידום אתרים איכותי וכו וזאת על מנת שנוכל להציג מוצר איכותי ולהגיע לקהל יעד גדול ומגוון אשר ישתמש בשירות בהצלחה ובאופן בטוח

.
עם השנים עולה גם החשיבות מצד גוגל לנושאים כמו :
שימוש בתעודת SSL
עדכון גרסאות של השרת כולל גרסת PHP (האם האתר משתמש בשפה זו)
טיפול בבעיות קוד ואבטחה נוספות וכו.

שמירה על רמת אבטחה גבוהה תתגמל את בעלי האתר בשיפור בדירוג ועלייה בסמכותיות.

חשוב להבהיר כי לא ניתן לדעת מהם העדכונים הבאים של גוגל ולאילו פרמטרים הם יתייחסו,
מה שכן ניתן לעשות זה לשפר את איכות האתר, "ללכת" עם ההגיון כי מה שטוב למשתמשים טוב גם לגוגל ולכן שיפור האתר ושיפור חווית המשתמש במגוון קטגוריות זהו אחד הכלים המרכזיים של איש קידום האתרים על מנת לחזק את סמכותיות האתר והתדמית שלו וכך להיות מוכן ככל שניתן לכל שינוי עתידי שיגיע.

מאמרים בשיווק דיגטלי

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

צור קשר