יתרונות הפרסום בפייסבוק לעסקים – כל מה שצריך לדעת

פרסום ממומן דרך פייסבוק מעניק יתרונות רבים עבור המפרסמים וגורמים רבים אשר מושכים את המפרסמים להשקיע בקמפיינים בפלטפורמה זו.
מבין היתרונות המרכזיים ניתן למנות את העבודה שחלק גדול מהאוכלוסייה העולמית נמצא בפייסבוק ונמצא שם ולא מעט זמן ..

מחקרים הראו כי מעל 90% מהעסקים יוכלו ע"י פרסום יעיל בפייסבוק לפנות לקהל היעד שלהם בפלטפורמה זו ולהגיע אליהם עם מסרים פרסומיים לפי טרגוט תחומי עניין או רימרקטינג.
מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה אפשרויות טרגוט מגוונות, מגוון רחב של סוגי קמפיינים, ניתוח קמפיינים ועוד והיא נחשבת לידידותית גם עבור מפרסמים חסרי ניסיון רב בתחום, כל אלו ועוד הופכים את פייסבוק לפלטפורמה מעולה לפרסום אשר ניתן להשיג דרכה תוצאות מעולות.

איך מפרסמים בצורה אפקטיבית עבור עסקים דרך פייסבוק?
המשיכו לקרוא במאמר ותקבלו המון מידע וטיפים לפרסום בפייסבוק שיעזרו לכם להכיר את המערכת ולנהל קמפיינים ממומנים בפייסבוק בהצלחה.

התחרותיות בפרסום ממומן בפייסבוק

במקביל ליתרונות הנ"ל חשוב להבין כי כמעט כולם מפרסמים בפייסבוק והתחרות על תשומת הלב של הקהל היא קשה מאוד שכן הוא מקבל כמויות עצומות של פרסומים בכל הפלטפורמות שהוא גולש בהם ולכן כל מנהל קמפיינים חייב להתעלות ולנצל את כל יכולות המערכת על מנת לייצר קרקיאטיב איכותי ולהגיע לקהל היעד הרלוונטי ביותר על מנת להצליח ולעמוד ביעדי הקמפיין.

מאמר זה נכתב עבור סקירת יתרונות חשובים של מערכת הפרסום של פייסבוק שמאפשרת שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים בצורה איכותית ומקצועית, יתרונות אלו של פרסום בפייסבוק יוכלו לשרת אתכם כמעט בכל קמפיין.

חשוב להכיר את היתרונות בכדי לדעת איך לפרסם בפייסבוק ולנצל את היתרונות שמערכת הפרסום מציעה בניגוד לפלטפורמות אחרות כי בעידן התחרות של שנת 2021 חשוב לנצל כל יתרון שיש לך כי העובדה היא שרק בעזרת בנייה מקצועית ופרסום ממוקד ונכון ניתן להגיע לתוצאות חיוביות בעולם התחרותי של השיווק הדיגיטלי.

בתעשיית הקידום האורגני יש קונצנזוס על כך שהלאגורתים מורכב מסדר גודל של 200 פרמטרים שלפיהם גוגל מחליטים באילו מילות חיפוש ומיקום יוצג עמוד מסויים בתוצאות החיפוש מצד המשתמש.

חלק מפרמטרים אלו וותיקים וחלקם חדשים שנובעים מעדכון האלגוריתם.כמובן כי בתוך כל פרמטרים אלו ישנם חשובים יותר וחשובים פחות ולתוך כך ניתן להכניס כל הזמן שינויים בעקבות החלטות גוגל, התקדמות הטכנולוגיה, טרנדים בולטים ועוד כך שהרשימה מתעדכנת כל הזמן.

מה ניתן להשיג בעזרת פרסום בפייסבוק לעסקים?

בסופו של יום חשוב גם לזכור כי המטרה היא לא רק לבצע את ההמרה ולהשיג לקוח חדש או מכירת מוצר או כל פעולה אחרת אלא גם לנצל את יכולות המערכת ויכולות המפרסם על מנת לקבל פרסום יעיל שיעזור גם למיתוג העסק ופרסום שלו בקרב קהילת המשתמשים הרלוונטים.
אחוז המרה, עלות להמרה הם חשובים אבל מיתוג העסק, הגדלת קהל העוקבים וכו גם הם חשובים בימים אלו ולטווח הארוך יוכלו להטיב עם מאמצי אסטרטגיית השיווק.
בעזרת פרסום בפייסבוק אנו יכולים להגיע לקהל יעד רלוונטי לפעילות העסק ובכמויות גדולות וכמו כן להנות ממספר יתרונות והצלחות לאחר ההשקעה והרצת קמפיין פרסומי.

לוגו פייסבוק תמונת אווירה
פרסום בפייסבוק לעסקים

להלן מספר טיפים ודגשים בשביל שתוכלו לדעת באופן מקצועי יותר איך לפרסם בפייסבוק בדרך הנכונה.
אם אתם רוצים לנהל קמפיינים בפייסבוק לעסקים ולקדם את העסק דרך חשיפה לקהל היעד שלכם באופן מקצועי ואפקטיבי כדאי לכם להכיר את היתרונות של פלטפורמת הפרסום של פייסבוק וכך ולנצל את כל הכלים שהמערכת מציעה על מנת להריץ קמפיינים ממומנים בצורה מוצלחת.

1.אפשרויות טרגוט מדוייקות​

לפייסבוק יש אפשרויות טרגוט קהלי יעד מאוד מאוד מדוייקות שמאפשרות להגיע לקהל היעד שלכם בצורה אפקטיבית ונכונה עבור הצלחה הקמפיין.
טרגוט נכון בפייסבוק הוא מפתח מרכזי להצלחת הקמפיין הממומן בפייסבוק ועמידה ביעדי ההצלחה של הקמפיין.
עבור מפרסמים בתחום השיווק הדיגיטלי כדאי מאוד לנצל את כל הכלים האפשריים על מנת לטרגט נכון בפייסבוק ולהגיע לקהל היעד הגדול שנמצא בפלטרפומה זו.

לסיכום, בהחלט ניתן לומר כי פייסבוק מאפשרת גמישות ואפשרויות רבות להגיע לקהל יעד רלוונטי למוצר שלנו.

2.מערכת פרסום ידידותית למשתמש​

אמנם כמו בשימוש בכל פלטפורמה לעיתים נתקבלים בבעיות במהלך הגדרות קמפיינים אבל סה"כ ניתן לומר כי המערכת של פייסבוק יחסית קלה וניתן לפרסם באופן יעיל ונוח.

בנוסף לכך יש מדריכים רבים מצד פייסבוק וכמובן שאתרים נוספים ברשת כך שתוכלו בעצמכם לפרסם בצורה יחסית קלה.
כמובן שלפרסום מתקדם יותר בסכומים משמעותיים תצטרכו עזרה מקצועית על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

3.דוחות פרסום מפורטים

עוד נקודה חזקה מצד פייסבוק שמאפשרת שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים בצורה אפקטיבית וטרגוט נכון של קהלי יעד היא היכולת לנתח נתונים ולהבין את התנהגות הצרכים בעת ניהול קמפיין ממומן בפייסבוק.

אפשרויות ניתוח דוחות וביצועי קמפיין דרך פלטפורמת הפרסום של פייסבוק מעמידים לטובת המפרסמים מגוון רחב של אפשרויות וגמישות להבין את התנהגות הגולשים והתגובה שלהם למאמאצי הפרסום בזמן אמת.
ניתוח ביצועי קמפיינים, הסקת מסקנות, היכרות עם קהל היעד והעדפות שלו הם הכרחיים על מנת לעמוד בהצלחה ביעדים ולהצליח במאמצי השיווק הדיגיטלי.


כל תקציב שתוציאו על פרסום ממומן בפייסבוק על מנת להגדיל את המכירות ולפרסם את העסק ילמד אתכם רבות על התנהגות הצרכנים שרלוונטים אליכם ויגרום לכם לטרגט נכון בפייסבוק שזהו דבר מאוד מאוד חשוב בשיווק דיגיטלי וזה ישמש אתכם בכל פעילות השיווק שלכם ולא משנה באיזו פלטפורמה.

4.חשיפה משמעותית למותג

יתרון נוסף של פרסום בפייסבוק לעסקים הוא מיתוג העסק וחשיפתו לקהל יעד גדול מעבר להשגת יעדי הקמפיין.
פרסום עסקים בפייסבוק יחשוף את העסק שלכם לקהלים רבים גם אם הם לא הפכו ללקוחות בטווח המיידי וביצעו את ההמרה שאליה שואף המפרסם.
הדף העסקי יקבל עוד אוהדים ועוקבים, אנשים ישאלו שאלות ויגלו מוערבות, יתייגו אנשים אחרים, ישתפו פוסטים וכו,

לעיתים פרסום ממומן בפייסבוק יוביל להגדלת המכירות ועליית ערך המותג גם לטווח הארוך ולא רק בטווח המיידי של הגדלת כמות המכירות.

5.העלאת כמות העוקבים והחשיפה האורגנית

אנשים רבים אינם השלימו עם העובדה שהחשיפה האורגנית כמעט ולא קיימת בפייסבוק.. פרסמתם פוסט לעוקבים שלכם? ייתכן ופחות מ 1% -2% מהם באמת נחשפו אליו. אמנם לא כדאי לוותר על פרסום פוסטים בדף העסק כי עדיין יש לזה את היתרונות שלו אבל חשוב להבין כי יהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי להשקיע את כל המאמצים בפעולות ללא תקציב ממומן.

מצד שני פעילות ממומנת בפייסבוק לצד אורגנית יכולה לעבוד טוב ביחד ולהזין אחת את השנייה.

פרסום בפייסבוק לעסקים
שיווק בפייסבוק לעסקים קטנים

6.פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים – להיות איפה שהמתחרים שלכם

חשוב להיות היכן שהמתחרים שלנו גם מפרסמים לא? כל עסק מחלק את תקציב הפרסום שלו לפי הצרכים שלו והאסטרטגיה שלו אבל לא תרצו לא להיות נוכחים בכלל היכן שאתם רואים את המפרסמים שלכם עובדים על בסיס יומי.

7.קהל Lookalike

עוד אפשרות טרגוט מאוד מעניינת ושימושית שפייסבוק מציעה היא האפשרות לייצר קהל לוקאלייק שזה למעשה קהל שמבוסס על נתונים שאתם נתתם לפייסבוק כגון אימיליים של לקוחות, מבקרים באתר וכו ואז האלגוריתם של פייסבוק מוצא מכנה משותף ומפרסם את הקמפיין שלכם לקהל שהוא מאמין שיהיה רלוונטי.

במקרים רבים שיטה זו עובדת ומביאה תוצאות יפות, בעזרתה ניתן להגיע לקהל חדש שאולי לא הייתם מגיעים בטרגוט אחר.

8.ניתוח דוחות בעזרת פייסבוק אנליטיקס

פלטפורמת הפרסום של פייסבוק כוללת גם כלי אנליזה לניתוח התנהגות גולשים בשלושה מוקדים:
אתר העסק, עמוד הפייסבוק ואפליקציה.
לאחר שביצענו יצירת קמפיין והתחלנו להריץ אותו ניתן באמצעות כלי האנליטיקס של פייסבוק ניתן לקבל מידע חשוב מאוד אודות הקהל שהתעניין בנו, מידע כגון:
דמוגרפיה – גיל,מיקום, מגדר ועוד.
מסעות קהלים בין האתר – עמוד הפייסבוק – אפליקציה.
מעקב אחר התנהגות הקהל לאחר שינויים במוצר
מעקב רווח מקמפיינים \ life time value
ועוד.

לאחר ניתוח המידע ניתן לבצע התאמות מתאימות לקהלי היעד על מנת לייצר טרגוט לקהל יעד יותר רלוונטי וממוקד וכך לקבל תוצאות טובות יותר.

9. פרסום עסקים בפייסבוק בעזרת מגוון רחב של סוגי קמפיינים

בפרסום ממומן בפייסבוק לייצר מגוון סוגי קמפיינים במטרה לסמן לפייסבוק לאן אנחנו מכוונים מבחינת יעדי הקמפיין שלנו,
לדוגמא:
פרסום לטובת חשיפה, קמפיין המרות, קמפיין לידים, קמפיין תנועה לאתר ועוד – בעזרת סוגי קמפיין ניתן לעזור לאלגורתים של פייסבוק לכוון אותנו לקהל היעד הרלוונטי אלינו.

שאלות ותשובות – פרסום בפייסבוק

  1. איך לשווק עסקים בפייסבוק בדרך הנכונה

    אנו מאמינים כי לכל עסק מתאימה צורת שיווק עם משפך שיווק ייחודי, על מנת לפרס עסקים בפייסבוק הדרך הנכונה שתוביל לתוצאות צריך לחלק את התקציב בצורה חכמה בין פלטפורמות השיווק, לוודא כי יש אתר \ דף נחיתה או כל נכס דיגיטלי אחר ברמה מקצועית מספקת, לייצר קופירייטינג וגרפיקה מותאמת ללקוח וכו.

  2. מחיר לפרסום בפייסבוק

    אין מחיר מינימום ליצירת קמפיין שיווקי בפייסבוק לעסקים וללקוחות פרטיים, העדיפות היא שהתקציב עדיף שיעמוד על מעל ל 2,000 ש"ח מינימום לחודש על מנת שתהיה אפשרות להצליח ולבצע אופטימיזציה ומשם השמיים הם הגבול.

    בקהלי יעד גדולים במיוחד בשווקים בחול ניתן לפרסם במאות אלפים ומיליוני שקלים בחודש בפייסבוק ולראות תוצאות מעולות בהתאם. ע"י טרגוט נכון ניתן לייצר תוצאות יפות בפייסבוק גם בתקציבים נמוכים ומשם להגדיל את התקציב בהתאם

  3. האם צריך דף עסקי בפייסבוק

    כן, דף עסקי הוא הכרח על מנת לפתוח חשבון פרסום ולפרסם בפייסבוק, בנוסף מדובר בפרופיל העסקי בפייסבוק שבו ניתן לשתף על הפעילות העסקית, דרכי יצירת קשר עם העסק, וכו.

  4. איך מפרסמים באינסטגרם

    פרסום ממומן באינסטגרם לעסקים מתבצע דרך פלטפורמת הפרסום של פייסבוק. ניתן לשווק עסקים באינסטגרם בדיוק כמו בפייסבוק באופן ממומן תוך יצירת קמפיינים מבוססים קהלי יעד, רימרקטינג. ועוד

  5. האם צריך אתר בשביל לפרסם בפייסבוק

    בגדול לא חייבים אתר על מנת לפרסם עסקים בפייסבוק, ניתן לייצר קמפיינים מסוג לידים כאשר אנשים יכולים להשאיר פרטים בטופס שמוצג להם בתוך המערכת של פייסבוק, כמו כן ניתן לייצר קמפיינים של מודעות, מעורבות וכו אשר מטרתם להשיג עוקבים, לשפר את המיתוג וכו.
    אפשרות נוספת היא לפרסם מוצרים בפייסבוק אבל למרות כל קשת האפשרויות הנ"ל תמיד עדיף שיהיה לעסק אתר ברמה גבוהה אשר יהיה ניתן לשלוח אליו תנועת גולשים לצורך בחינת אפקטיביות, מסע לקוח וכו

  6. מחיר ליד בפייסבוק

    אנשים רבים שואלים מהו המחיר לליד בעת פרסום עסקים בפייסבוק, אין לכך תשובה חד משמעית שכן הדבר תלוי בגורמים רבים כגון פעילות העסק, מוצר, מכוונות לקוח, תקציב וכו. חשוב להבין כי מחיר לליד הוא לא הפרמטר החשוב שכן אם אחוז ההמרה ללקוחות וערך הלקוח לא מספק אז המטרה לא הושגה.
    הרווח שכל לקוח מייצר והחזר השקעה חיובי הם החשובים ולכן לפעמים נרצה לשלם יותר על לידים בתנאי שהם יהיו איכותיים יותר, ממוקדים יותר ובשורה התחתונה יובילו להגדלת הרווחים.

  7. קידום עסקים בפייסבוק יתרונות וחסרונות

    כמו בכל פלטפורמת פרסום גם בפרסום בפייסבוק יש יתרונות וחסרונות.
    יתרונות מרכזיים: אפשרויות טרגוט מגוונות, גמישות תקציבית, קהל יעד גדול, סוגי קמפיינים רבים, כלי אנליטיקס.
    חסרונות מרכזיים: האלגוריתם של פייסבוק אחראי על בחירת הקהל הסופית לצורך הצגת המודעה, לעיתים יש באגים במערכת הפרסום, אין אפשרות לתשלום לכל קליק אלא מתכונת CPM, יותר קשה לפרסום עבור קהלי יעד קטנים של עד 100,000 איש.

לסיכום,

לפלטפורמת הפרסום של פייסבוק מספר יתרונות בולטים ומעל כולם ניתן לומר כי היא יחסית ידידותית למשתמש ומציעה אפשרויות טרגוט רבות, סוגי קמפיינים מגוונים, דוחות מפורטים וכו.
פרסום ממומן בפייסבוק לעסקים רבים מציע אפשרות מעולה לנהל קמפיינים בפייסבוק ולפרסם מוצרים, שירותים וכו בצורה אפקטבית, נוחה וידידותית למשתמש.

לצד זאת חשוב להבין כי פרסום דרך פייסבוק עובד בצורה של מודעות מסוג Push משמע אנו מציגים פרסומות ללקוחות פוטנציאלים ללא חיפוש מקדים או פעולה אחרת מהצד שלהם (לדוגמא – בניגוד למודעות search ads בגוגל אשר מוצגות כאשר הלקוח מחפש מילות מפתח מסויימות).
מודעות מסוג זה נחשבות לקצת פחות יעילות במקרים מסויימים שכן הלקוחות הפוטנציאלים פחות מכווני מטרה ופחות זמינים לבצע רכישה כלשהיא כי הם לא חיפוש באופן אקטיבי אלא נתקלו במודעה בעת גלישה באינטרנט או בפייסבוק.
כמובן שבעת ניהול קמפיינים ממומנים של פרסום בפייסבוק בדרך הנכונה ניתן למשוך את תשומת הלב של הגולשים בצורה כזו שתוביל לכדאיות גדולה בניהול קמפיינים דרך פייסבוק ולהצלחת מאמצי השיווק הדיגיטלי.

אתם יותר ממוזמנים לקרוא עוד על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי נוספות כגון קידום אתרים אורגני או פרסום בגוגל.
לכל פלטפורמה ואסטרטגיית פרסום יש את היתרונות והחסרונות שלהם וכמובן שאם ניתן אז עדיף לתת להם לעבוד בסינכרוניה ובאטסרטגיה משותפת על מנת לנצל על תום את כל אפשרויות השיווק בדיגיטלי המתקדמות ביותר.
למידע נוסף אודות קידום אתרים היכנסו למאמר על היכרות עם התחום

יש יתרונות וחסרונות לפרסום בפייסבוק עבור עסקים אבל לא ניתן להתעלם מכך שיש קהלי יעד רבים ומגוונים אשר גולשים שעות רבות בפייסבוק ויכול להיות שיתעניינו בדיוק במודעה שאנו נציג להם(כל עוד הכל יעשה באופן נכון ומקצועי).