תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני בגוגל – איך להתקדם בהצלחה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל?

הגעתם למדריך מקיף לקידום אתרים אורגני וזו דרך מעולה להתחיל ללמוד ולקדם את האתר שלכם בגוגל.


במדריך מעשי זה אנו נבחן מה זה קידום אתרים אורגני, מהם היתרונות של קידום בגוגל ואיך מקדמים את האתר בצורה הנכונה בתוצאות החיפוש וכך מביאים את הנכס הדיגיטלי לחשיפה מוגברת לקהל יעד גדול איכותי ורלוונטי עבור העסק.

מלאכת קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל במידה ונעשית בצורה הנכונה יכולה לתת למאמצי השיווק הדיגיטלי תוספת משמעותית בדמות מבקרים רבים ואיכותיים שמגיעים לאתר העסק לצורך רכישה או כל המרה אחרת

קידום אתרים בגוגל כאשר הוא נעשה באופן מקצועי יכול לגרום לעסק להגיע לקהל יעד איכותי ורלוונטי אשר מחפש באופן אקטיבי מונח חיפוש מסוים בגוגל.

קידום אתרים אורגני מדריך
קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אתרים אורגני?

כאשר משתמשים מחפשים מונח מסויים במנוע החיפוש מוצגות להם תוצאות חיפוש עם הצעות לאתרים שיכולו להיות רלוונטים ולספק להם את התשובה והערך שהם מחפשים.
ע" ביצוע קידום אתרים ולמעשה שיפור האתר וביצוע אופטימיזציה לגוגל אנו יכולים לנסות ולדרג את האתר שלנו במקומות יותר גבוהים בתוצאות החיפוש ובמילות מפתח רבות, זאת על מנת לקבל חשיפה ותנועת גולשים לאתר שלנו שמקורה בתוצאות החיפוש של גוגל.

למה כדאי לעשות קידום אתרים

גולשים אשר מגיעים לאתר לאחר חיפוש יזום במנוע החיפוש נחשבים לקהל איכותי ביותר לטובת המרה מכל סוג שהוא שכן הם יותר מכווני מטרה ביחס לקהל שמגיע בפרסום מוממן לדוגמא.

למי מיועד מדריך לקידום אורגני בגוגל?

מדריך זה מיועד למתחילים או לבעלי ניסיון מועט בקידום אתרים שחיפשו תשובה מקצועית לשאלה איך עושים קידום אתרים.
ובו נמנה מספר תובנות ופרמטרים מרכזיים על מנת להיכנס לעולם קידום SEO באופן מקצועי ולהתאים את האתר לפרמטרים שלפיהם גוגל מחליטים על הדירוג.

כמו בכל תחום חשוב להתחיל בדרך הנכונה המקצועית עד לצבירת ניסיון משמעותי וביצוע פעולות מתוך החלטות מגובות בנתונים ובניסיון משמעותי בתחום.

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל

לפני שנכנס לעובי הקורה ונבצע סקירה מקיפה של טיפים ודגשים על איך לקדם את האתר בגוגל בואו ונבין את אופי הפעילות הבסיסי של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם.

מנוע החיפוש של גוגל פועל לפי אלגוריתם אשר סורק את כל האתרים ברשת האינטרנט.
האלגוריתם עובר בין עמוד לעמוד ובין אתר לאתר בעזרת קישורים המחברים בינהם ולמעשה ממפה את רשת האינטרנט בדומה לכורי עכביש עד שהוא סורק כל עמוד ועמוד באינטרנט.

פרמטרים של גוגל לדירוג האתר בתוצאות החיפוש

האלגוריתם המדובר של מנוע החיפוש של גוגל מודד לפי מעל ל 200 פרמטרים את איכות האתר, רלוונטיות התוכן והידידותיות שלו והערך שהוא נותן למשתמשים וכך מדרג את האתר על מגוון מילות המפתח הרלוונטיות.
לדוגמא יש לנו אתר למכירת מוצרי אלקטרוניקה אשר מציג מספר רב של עמודים שונים, האלגורתים של גוגל סורק את האתר וכאשר משתמש מחפש בגוגל מוצר מסויים כגון "כמה עולה פלאפון סמסונג" האלגוריתם של גוגל יקבע האם האתר שלנו זכאי להיות מוצג באחת מן תוצאות החיפוש וכך לקבל חשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלים שמחפשים את אחד המוצרים שהאתר מוכר.

יתרונות בקידום אתרים SEO

קהל המשתמשים אשר מחפשים בגוגל ונחשפים לתוצאות החיפוש נחשב למכוון מטרה הרבה יותר מאשר קהל שמגיע ממקור הגעה של קידום ממומן.
במקרה של מקור הגעה מחיפוש אורגני קהל המשתמשים מחפש בעצמו ובאופן יזום על ידו וכך הוא מכוון מטרה או מכוון רכישה הרבה יותר ולכן ההמרות והמכירות של קהל ממקור הגעה של SEO הם באחוזים הרבה יותר טובים ומובילים לרווחיות טובה עבור העסק.

יש שיטות שכבר חלפו מן העולם ואם מקדם האתרים ישתמש בהם הוא צפוי במקרה הטוב לא לקדם את האתר בגוגל ומקרה הרע לקבל עונש שיוביל להפחתה בדירוג וסימון האתר בתור "בעייתי" יש מגוון רחב של שיטות שפעם היו משתמשים בהם וכדאי מאוד ללמוד "מה לא לעשות" באותה מידה של מה כדאי לעשות, זאת על מנת להתרחק ככל שניתן מאסטרטגיות קידום מסוכנות.

שינויים באלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות

תחום קידום האתרים SEO עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות בעקבות שינויים באופי פעולת האלגוריתם של גוגל ופרמטרים חדשים שנכנסו לתמונה לפיהם גוגל מחליטים האם להציג את האתר בתוצאות החיפוש ובאיזה מיקום.
בעבר היו נהוגות שיטות שכבר לא אפקטיביות כיום ואפילו יכולות בסבירות גבוהה לפגוע במאמצי קידום האתר.

בנוסף לכך יש גם את מודעות הפרסום הממומן של גוגל –  Google ads אשר תופסות חלק נכבד מתוצאות העמוד ולצד אלמנטים נוספים אשר משפיעים ומשנים את תחום קידום האתרים באופן תמידי.

בהמשך לכך מי שמחפש את הדרך ושואל איך לקדם את האתר בגוגל ורוצה לקבל חשיפה יותר משמעותית בתחום SEO ולקדם את האתר צריך לחשוב על טובת המשתמשים ושיפור האתר בצורה מקצועית ובטוחה.

בשביל לקדם את האתר בגוגל צריך לעבוד לפי ההיגיון הבריא שקובע כי מה שטוב למשתמשים טוב גם לגוגל ויחד עם זאת צריך להכיר בצורה טובה ככל שניתן את האלגוריתם של מנוע החיפוש ולנסות להבין מה חשוב לו ומה הוא בודק בשביל להחליט על דירוג מילות המפתח השונות של האתר בתוצאות החיפוש לאחר ביצוע שאליתה ע"י המשתמשים.

לצד זאת קריאה והבנה של הידע המקצועי אשר נמצא באינטרנט אודות קידום אתרים אורגני אין צורך מיוחד לפעול בדיוק לפי המדריכים השונים של גוגל ומקדמי האתרים ובעלי האתרים חייבים להכניס גם יצירתיות ומסקנות אישיות שלנו שנצברות לאחר צבירת ניסיון, ניסויים ומחקר שוק.

בחירת אסטרטגיה לקידום אתרים

לפי ניסיוננו רב השנים בתחום קידום האתרים ניתן לראות כי רוב המקדמים ובעלי האתרים פועלים לפי אותם מדריכים ואם נלך כולנו אחרי העדר לא נוכל להתבלט ולהשיג תוצאות טובות יותר בצורה ברורה ביחס לשאר השחקים בשוק.

כאשר שואלים "איך לקדם את האתר בגוגל?" חשוב להבין כי כל קהל יעד מחפש אחר מוצר ומידע אחר, נכון שישנם פרמטרים שהם תקפים לכל התחומים אך אתר שעוסק במכירות לעומת אתר שעוסק בחדשות בסופו של יום לא יפעלו בדיוק על פי אותם פרמרטרים של קידום אתרים אלא ישפרו את המוצר שלהם ויבצעו אופטימיזציה למנועי החיפוש על מנת לייצר את האתר האיכותי ביותר למשתמשים הספציפיים לפי הצרכים שלהם וכך הם יוכלו להתקדם ולהתאים את האתר למנוע החיפוש.

SEO

שיטות מובילות לקידום אתר בגוגל

שימוש בכלים לניתוח SEO

מלאכת קידום האתר בגוגל מתחילה בלמידת השוק ומחקר מתחרים פלוס מחקר של הכנס הדיגיטלי שאותו רוצים לקדם.
על מנת להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל אנו חייבים למפות את המתחרים שלנו ולהבין מהם מאמצי הקידום האורגני שהם מבצעים על מנת להתקדם, מהם החוזקות שלהם, כמה עמודים יש להם באתר, איזו מילות מפתח הם מטרגטים ואיך, וכו.

ברגע שנבין מי הם השחקנים המובילים בתחום ומהם השוני שלהם מהאתר שאותו אנו רוצים לקדם ונסרוק את האתר שלנו ונבין בדיוק מהם הבעיות שלו, מה השוני שלו מהמתחרים שמובילים עלינו בדירוג כך נוכל להתקדם ולצמצם את הפערים בדרך להובלה ולקידום משמעותי בתוצאות של החיפושים מצד המשתמשים באינטרנט.

חלק גדול מעבודת קידום האתרים היא באמצעות כלים לניתוח אתרים כגון:
SEMrush
SEO MAJESTIC

בעזרת כלי ניתוח SEO ומחקר מתחרים אלו אנחנו יכולים לקבל מידע משמעותי ורלוונטי לתחום הקידום האורגני ולמעשה לאחר שנראה את תוצאות הדירוג ונבין את פעילות המתחרים נוכל לדעת יותר מה זה קידום אתרים אורגני.

כמובן כי נכיר יותר טוב את האתר שלנו ואיך הוא נקרא ע"י גוגל ונראה את ההבדלים ביחס לאתרים אחרים ובאילו תחומים אנחנו לוקים בחסר וצריכים לשפר, לדוגמא:

  • סקירת קישורים נכנסים – ע"י ניתוח אתרים אחרים אנחנו יכולים לראות כמה קישורים יש להם, מהיכן הם מגיעים ולקבל רעיונות לאתרים ונושאים שעליהם כדאי לנו גם לכתוב להוסיף קישור נכנס  – backlink  לאתר שלנו.
  • רעיונות למילות מפתח שאנחנו לא מתייחסים אליהם אבל המתחרים שלנו כן.
  • דירוגים על מילות מפתח שונות ושינויים במיקומים לאורך הזמן

יצירת תוכן איכותי

החלק הכי חשוב בפאזל של קידום אתרים בגוגל הוא יצירת תוכן איכותי אשר נותן ערך מוסף עבור הקוראים.
ברגע שיש תוכן איכותי באתר מנוע החיפוש של גוגל יודע לזהות זאת בקלות וכך האתר מתוגמל על כך בצורה של שיפור בדירוגים וקבלת חשיפה מדירוגים חדשים.

תוכן איכותי מוביל לזמן שהייה גדול יותר של משתמשים אשר גולשים באתר.
תוכן איכותי מוריד את אחוז הנטישה של משתמשים שמגיעים לאתר ונוטשים אותו ללא כל מעבר בין עמודים.
תוכן איכותי מוביל למשתמשים שחוזרים שוב ושוב לאתר על מנת לקרוא עוד ולקבל עוד מידע.

בקיצור, האלגוריתם של גוגל מזהה בקלות את התנהגות המשתמשים באתר וכך הוא מבין האם האתר איכותי, האם הוא יכול לתת מענה למה שאנשים מחפשים בגוגל ובהתאם לכך הוא מדרג אותו בתוצאות החיפוש.
דירוג בעמוד הראשון של גוגל או בעמוד השני לצורך הדוגמא הוא עניין מאוד מהותי ומשפיע באופן משמעותי ביותר על כמות החשיפה וכמות תנועת המשתמשים שמגיעה בסופו של דבר לאתר.

בעזרת יצירת תוכן איכותי אשר מותאים ונותן ערך לקהל שלנו אנחנו צפויים לקבל דירוג על מגוון מילות מפתח וכך להביא לאתר שלנו תנועה אורגנית איכותית אשר יכולה להגדיל באופן משמעותי את המכירות או כל השגת יעד אחר שחשוב עבור ההצלחה העסקית של העסק.

ביצוע אופטימיזציית On Page של האתר לטובת קידום אתרים בגוגל

הנכס הדיגיטלי שלנו צריך לעמוד בחלק גדול ככל שניתן בדרישות של גוגל מבחינה של קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש.
אופטימיזיית On Page היא למעשה כל השינויים וההתאמות שמקדם האתרים מבצע באתר עצמו בשאיפה להתאים אותו ככל שניתן לרצון המשתמשים ולגוגל.

איך ניתן לשפר את האתר ולבצע אופטימיזציית On Page?

  • אתר מהיר עם חווית משתמש ועיצוב מודרני.
  • בנייה נכונה של קוד האתר מבחינת היררכיה של כותרות
  • הכנסת Title עם מילות מפתח רלוונטיות
  • מבנה קישורים פנימי נכון
  • עיצוב רספונסיבי אשר מותאם גם לגולשים במובייל
  • הטמעת מילות מפתח רלוונטיות על פי גודל נפח חיפוש

חלק גדול וחשוב בקידום אתרים בגוגל הוא התאמות on page , חלק מהמשימות תוכלו לבצע בעצמכם (תלוי על איזו פלטפורמה בנוי האתר ומהו הידע הטכני שלכם) ולחלק מן ההתאמות הנדרשות תצטרכו את עזרתו של מתכנת שכן מדובר בשינויי קוד, שינויי עיצוב וכו.
בנוסף כדאי להכין את האתר עם מבט לעתיד לעדכוני אלגוריתם עתידיים של גוגל על מנת שנהיה מוכנים ככל שניתן לכל תרחיש כאשר גוגל יעדכנו את הפרמטרים שלפיהם הם מדרגים את האתר במילות החיפוש השונות.
ברגע שהאתר מקצועי ואיכותי עבור המשתמשים הוא נחשב למוגן יותר מפני שינויים באלגורתים של גוגל שיוכלים להביא לשינויים קיצוניים בדירוג באופן פתאומי.

בניית קישורים – Backlinks

כפי שציינו האלגוריתם של גוגל פועל בצורה של רשת עכביש והוא סורק את האתרים ועובר בינהם בעזרת הקישורים המחברים אותם.
כאשר יש אתר איכותי וסמכותי אשר מוציא קישור לאתר שלנו זה מראה לגוגל על האיכות והרלוונטיות של האתר שלנו.
בעזרת בניית קישורים אשר מגיעים מאתרים בעלי סמכותיות, רלוונטיות וציון איכות גבוהה אנו יכולים להיות מתוגמלים ע"י גוגל.
חשוב לבנות פרופיל קישורים שכזה בצורה מקצועית, טבעית ונכונה על מנת לנצל את הפוטנציאל והערך המוסף שבניית קישורים יכולה לתת לנו ולקדם את האתר בגוגל.

פעילויות off page מלבד בניית קישורים

לאחר שבניתם את האתר, עשיתם אופטימיזציה ראשונית למנוע החיפוש של גוגל והכרתם יותר טוב את הפרמטרים החשובים שעל פיהם האלגוריתם של גוגל מדרג את מילות המפתח של האתר הגיע הזמן להבין איך לשתף פעולה עם גורמים אחרים בתחום ובמיוחד בתחום של החלפת קישורים עם אתרים אחרים.


צריך כמובן לוודא שאתרים אלו הם איכותיים ועומדים בסטנדרטים והם רלוונטיים לעסק שלכם ובמידה וכן, החלפת מספר קישורים איתם יכול לקדם אתכם בגוגל.

Google Search Console
Google Analytics

בעזרת פלטפורמות אלו של גוגל ניתן לקבל מידע רב אודות גולשי האתר מיקומים בגוגל ועוד.

ניתוח פעילות הגולשים באתר תסמן לנו מיהו קהל היעד האיכותי, נתונים דמוגרפים, עמודים חזקים של האתר, בעיות באתר ועוד מידע רב ערך נוסף אשר יעזור לנו לשפר את הנכס הדיגיטלי וכך לתת מוצר הרבה יותר טוב לגולשים שלנו דבר אשר יתגמל אותנו בסופו של דבר ע"י גוגל.

יצירת שיתופי פעולה לצורך קידום אתרים אורגני

בנוסף לכלים ולשיטות שמנינו עד כה ישנם עוד שיטות ששייכות יותר לעולם הטכני של ניהול האתרים.
הגדלת Cash בהקשר של אתרי אינטרנט מתכוונת לקבצים אשר נשמרים בדפדפן או בשרתי משנה וכך ניתן להציג ללקוח את הקבצים האלו ולחסוך קריאה מחודשת בכל פעם לשרת שייתכן ונמצא במקום מרוחק יותר.

ע"י שמירת חלק מהקבצים ב CASH ניתן להפחית את כמות הקריאות לשרת תוך שמירת גרסאות של קבצים ותמונות באופן מקומי וכך לשפר את מהירות הטעינה שלו.

דרך פעולה זו מצריכה יכולת תכנות ועובדה עם קוד וכמו כן היכרות עם מערכת ניהול התוכן של האתר כך שמומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע לייעוץ איך ואם ניתן לשפר את פרמטר זה.

סבלנות עד לקבלת שיפור בדירוג מילות המפתח והמשך ביצוע אופטימיזציה להמשך

קידום אתרים בניגוד לפעולות שיווק אחרות זו אסטרטגיה שלוקחת זמן עד שהיא מראה תוצאות.

נגיד וביצעתם את הקידום, עשיתם פעולות רבות באופן מקצועי ובהתאם למידע מקצועי שקראתם ברשת, מעולה, גם אם אין תוצאות צריך לחכות לפעמים גם מספר חודשים עד שרואים שיפור בדירוג.
קידום אורגני מקצועי ייתן לכם שיפור בדירוג וערך לטווח הארוך אך זה לא דבר שקורא ביום או יומיים.

בעל אתר שיפעל בדרך זו יתוגמל בשיפור חווית המשתמש וזהו דבר מאוד חשוב בימים אלו.

סיכום דגשים לקידום אתרים SEO

במדריך זה מנינו את הדגשים החשובים לבעיות נפוצות שעולות כאשר אנו רוצים לשפר את ביצועי האתר ומהירות האתר תוך הגעה קרוב ככל היותר לזמן טעינה מינימלי.
בעל אתר שיפעל בדרך זו יתוגמל בשיפור חווית המשתמש וזהו דבר מאוד חשוב בימים אלו.

לחילופין, מומלץ לבדוק כל אתר באופן פרטני ולקבל המלצות לשיפור באופן ישיר מהכלים אשר סרקו את האתר עצמו מכיוון שבכל אתר או מערכת ניהול תוכן יהיו קיימות בעיות אחרות טעונות לשיפור כיוצא מאופי הפעילות, דרישות האתר, מערכת ניהול התוכן וכו'

מחיר קידום אתרים

מחיר קידום אתרים יתחיל בדרך כלל מסדר גודל של 2,000 -3,000 ש"ח כגבול תחתון ועד ל 10,000.
המחיר תלוי מטבע הדברים במה כלול בשירותי הקידום וכמה שעות עבודה חודשיות צפויות להיות כלולות בעסקה.
שירותי קידום אתרים צריכים לכלול כתיבת תכנים שיווקיים ומאמרים, בניית פרופיל קישורים איכותיים, ביצוע אופטימיזציה לאתר, מחקר מילות מפתח מקיף וניהול שוטף של אנליזה והמשך ביצוע אופטימיזציה בהתאם לתוצאות.

בתוך כל יש קשת רחבה של אפשרויות וכמויות שונות של תכנים, קישורים, שעות עובדה וכו ובהתאם לכך לרוב יקבע המחיר הסופי של השירות.


בהצלחה.