תוכן עניינים

יתרונות הפרסום בפייסבוק לעסקים - כל מה שצריך לדעת

פרסום ממומן דרך פייסבוק מעניק יתרונות רבים עבור המפרסמים וגורמים רבים אשר מושכים את המפרסמים להשקיע בקמפיינים בפלטפורמה זו.
מבין היתרונות המרכזיים ניתן למנות את העבודה שחלק גדול מהאוכלוסייה העולמית נמצא בפייסבוק ונמצא שם ולא מעט זמן ..

מחקרים הראו כי מעל 90% מהעסקים יוכלו לפנות לקהל היעד שלהם בפלטפורמה זו ולהגיע אליהם עם מסרים פרסומיים לפי טרגוט תחומי עניין או רימרקטינג.
מערכת הפרסום של פייסבוק מציעה אפשרויות טרגוט מגוונות, מגוון רחב של סוגי קמפיינים, ניתוח קמפיינים ועוד והיא נחשבת לידידותית גם עבור מפרסמים חסרי ניסיון רב בתחום, כל אלו ועוד הופכים את פייסבוק לפלטפורמה מעולה לפרסום אשר ניתן להשיג דרכה תוצאות מעולות.

במקביל ליתרונות הנ"ל חשוב להבין כי כמעט כולם מפרסמים בפייסבוק והתחרות על תשומת הלב של הקהל היא קשה מאוד שכן הוא מקבל כמויות עצומות של פרסומים בכל הפלטפורמות שהוא גולש בהם ולכן כל מנהל קמפיינים חייב להתעלות ולנצל את כל יכולות המערכת על מנת לייצר קרקיאטיב איכותי ולהגיע לקהל היעד הרלוונטי ביותר על מנת להצליח ולעמוד ביעדי הקמפיין.

מאמר זה נכתב עבור סקירת יתרונות חשובים של מערכת הפרסום של פייסבוק, יתרונות אלו יוכלו לשרת אתכם כמעט בכל קמפיין.

חשוב להכיר את היתרונות בכדי לדעת איך לפרסם בפייסבוק ולנצל את היתרונות שמערכת הפרסום מציעה בניגוד לפלטפורמות אחרות כי בעידן התחרות של שנת 2020 חשוב לנצל כל יתרון שיש לך כי העובדה היא שרק בעזרת בנייה מקצועית ופרסום ממוקד ונכון ניתן להגיע לתוצאות חיוביות בעולם התחרותי של השיווק הדיגיטלי.

בסופו של יום חשוב גם לזכור כי המטרה היא לא רק לבצע את ההמרה ולהשיג לקוח חדש אלא גם לנצל את יכולות המערכת ויכולות המפרסם על מנת לקבל פרסום יעיל שיעזור גם למיתוג העסק וכמובן בעלות נמוכה ככל שניתן.

לוגו פייסבוק תמונת אווירה

בואו נתחיל ונמנה מספר יתרונות מרכזיים של מערכת הפרסום של פייסבוק

1.אפשרויות טרגוט מדוייקות​

לפייסבוק יש אפשרויות טרגוט מאוד מאוד מדוייקות בשביל להגיע לקהל היעד שלכם,
תחומי עניין, גילאים, מיקום גיאוגרפי, רמת השכלה, רימרקטינג,  רמת הכנסה משוערת, אפשרות לפנות לקהל הורים \ מובטלים \ מחפשי עבודה \ אנשים שעברו דירה וכו.
בקיצור הבנתם את העניין פייסבוק מציעה לכם גמישות רבה בפנייה לקהל יעד פוטנציאלי

2.מערכת פרסום ידידותית למשתמש​

אמנם כמו בשימוש בכל פלטפורמה לעיתים נתקבלים בבעיות במהלך הגדרות קמפיינים אבל סה"כ ניתן לומר כי המערכת של פייסבוק יחסית קלה לשימוש ובנוסף לכך יש מדריכים רבים מצד פייסבוק וכמובן שאתרים נוספים ברשת כך שתוכלו בעצמכם לפרסם בצורה יחסית קלה.
כמובן שלפרסום מתקדם יותר בסכומים משמעותיים תצטרכו עזרה מקצועית על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

עוד נקודה חזקה מצד פייסבוק היא האפשרויות שהם מעמידים לטובת ניתוח קמפיין, הסקת מסקנות, היכרות עם קהל היעד והעדפות שלו.
כל שקל שתוציאו על פרסום בפייסבוק ילמד אתכם רבות על התנהגות הצרכים שרלוונטים אליכם ודבר זה ישמש אתכם בכל פעילות השיווק שלכם ולא משנה באיזו פלטפורמה.

4.חשיפה משמעותית למותג

הפרסום בפייסבוק יחשוף את המותג שלכם לקהלים רבים גם אם הם לא הפכו ללקוחות בטווח המיידי.
הדף העסקי יקבל עוד עוקבים, אנשים ישאלו שאלות, יתייגו אנשים אחרים וכו,
 זהו עוד ערך מוסף בנוסף ליעדי הקמפיין המקוריים.

5.הפרסום הוא תחליף לחשיפה אורגנית

אנשים רבים אינם השלימו עם העובדה שהחשיפה האורגנית כמעט ולא קיימת בפייסבוק.. פרסמתם פוסט לעוקבים שלכם? ייתכן ופחות מ 1% -2% מהם באמת נחשפו אליו. אמנם לא כדאי לוותר על פרסום פוסטים בדף העסק כי עדיין יש לזה את היתרונות שלו אבל חשוב להבין כי יהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי להשקיע את כל המאמצים בפעולות ללא תקציב ממומן. מצד שני פעילות ממומנת בפייסבוק לצד אורגנית יכולה לעבוד טוב ביחד ולהזין אחת את השנייה.
פרסום ממומן בפייסבוק

6.להיות איפה שהמתחרים

חשוב להיות היכן שהמתחרים שלנו גם מפרסמים לא? כל עסק מחלק את תקציב הפרסום שלו לפי הצרכים שלו והאסטרטגיה שלו אבל לא תרצו לא להיות נוכחים בכלל היכן שאתם רואים את המפרסמים שלכם עובדים על בסיס יומי.

7.קהל Lookalike

עוד אפשרות טרגוט מאוד מעניינת ושימושית שפייסבוק מציעה היא האפשרות לייצר קהל לוקאלייק שזה למעשה קהל שמבוסס על נתונים שאתם נתתם לפייסבוק כגון אימיליים של לקוחות, מבקרים באתר וכו ואז האלגוריתם של פייסבוק מוצא מכנה משותף ומפרסם את הקמפיין שלכם לקהל שהוא מאמין שיהיה רלוונטי. במקרים רבים שיטה זו עובדת ומביאה תוצאות יפות, בעזרתה ניתן להגיע לקהל חדש שאולי לא הייתם מגיעים בטרגוט אחר.

8.פייסבוק אנליטיקס

פלטפורמת הפרסום של פייסבוק כוללת גם כלי אנליזה לניתוח התנהגות גולשים בשלושה מוקדים:
אתר העסק, עמוד הפייסבוק ואפליקציה.
באמצעות כלי האנליטיקס של פייסבוק ניתן לקבל מידע חשוב מאוד אודות הקהל שהתעניין בנו, מידע כגון:
דמוגרפיה – גיל,מיקום, מגדר ועוד.
מסעות קהלים בין האתר – עמוד הפייסבוק – אפליקציה.
מעקב אחר התנהגות הקהל לאחר שינויים במוצר
מעקב רווח מקמפיינים \ life time value
ועוד.

9. מגוון רחב של סוגי קמפיינים

דרך פייסבוק ניתן לייצר מגוון סוגי קמפיינים במטרה לסמן לפייסבוק לאן אנחנו מכוונים מבחינת יעדי הקמפיין שלנו,
לדוגמא:
פרסום לטובת חשיפה, קמפיין המרות, קמפיין לידים, קמפיין תנועה לאתר ועוד – בעזרת סוגי קמפיין ניתן לעזור לאלגורתים של פייסבוק לכוון אותנו לקהל היעד הרלוונטי אלינו.

לסיכום,
לפלפורמת הפרסום מספר יתרונות בולטים ומעל כולם ניתן לומר כי היא יחסית ידידותית למשתמש ומציעה אפשרויות טרגוט רבות, סוגי קמפיינים, דוחות מפורטים וכו.

לצד זאת חשוב להבין כי הפרסום בפייסבוק עובד בצורה של Push משמע אנו מציגים פרסומות ללקוחות פוטנציאלים ללא חיפוש מקדים או פעולה אחרת מהצד שלהם (לדוגמא – בניגוד למודעות search ads בגוגל אשר מוצגות כאשר הלקוח מחפש מילות מפתח מסויימות).

אתם יותר ממוזמנים לקרוא עוד על אסטרטגיות שייוק נוספות כגון קידום אתרים אורגני או פרסום בגוגל.
לכל פלטפורמה ואסטרטגיית שיווק יש את היתרונות והחסרונות שלהם וכמובן שאם ניתן אז עדיף לתת להם לעבוד בסינכרוניה ובאטסרטגיה משותפת על מנת לנצל על תום את כל אפשרויות השיווק בדיגיטלי המתקדמות ביותר.
ל
מידע נוסף אודות קידום אתרים היכנסו למאמר על היכרות עם התחום

יש יתרונות וחסרונות אבל לא ניתן להתעלם מכך שיש קהלי יעד רבים ומגוונים אשר גולשים שעות רבות בפייסבוק ויכול להיות שיתעניינו בדיוק במודעה שאנו נציג להם(כל עוד הכל יעשה באופן נכון ומקצועי 🙂 )

מאמרים בשיווק דיגטלי

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

צור קשר