תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני בגוגל – איך להתקדם בהצלחה בדירוג של גוגל?

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא דרך מעולה להגיע לקהל יעד איכותי ורלוונטי לעסק אשר מחפש באופן אקטיבי מונח חיפוש מסוים בגוגל.

לאחר קבלת תוצאות החיפוש ובמידה וגוגל בוחרים להציג את האתר שלנו בתוצאות במשתמש ייחשף אלינו ובתקווה שיקליק ויגיע לנכס הדיגיטלי שלנו לצורך מידע נוסף, רכישה וכו

שינויים באלגורתים של גוגל בשנים האחרונות

תחום קידום האתרים עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות בעקבות שינויים באופי פעולת האלגוריתם של גוגל ופרמטרים חדשים שנכנסו לתמונה לפיהם גוגל מחליטים האם להציג את האתר בתוצאות החיפוש ובאיזה מיקום.
בעבר היו נהוגות שיטות שכבר לא אפקטיביות כיום ואפילו יכולות בסבירות גבוהה לפגוע במאמצי קידום האתר.

בנוסף לכך יש גם את מודעות הפרסום הממומן של גוגל –  Google ads אשר תופסות חלק נכבד מתוצאות העמוד ולצד אלמנטים נוספים אשר משפיעים ומשנים את תחום קידום האתרים באופן תמידי.

בהמשך לכך מי שרוצה לקדם את האתר בצורה משמעותית, מקצועית ובטוחה צריך לעבוד לפי ההיגיון הבריא שמה שטוב למשתמשים טוב לגוגל ויחד עם זאת להכיר בצורה טובה ככל שניתן את האלגוריתם של מנוע  החיפוש הפופולרי ובעולם ולנסות להבין מה חשוב לו ומה הוא בודק בשביל להחליט על דירוג מילות המפתח השונות של האתר במנוע החיפוש.

לצד זאת אין צורך מיוחד לפעול בדיוק לפי המדריכים השונים של גוגל וחייבים להכניס גם יצירתיות ומסקנות אישיות שלנו שנצברות לאחר צבירת ניסיון, ניסויים ומחקר שוק שכן רוב המקדמים ובעלי האתרים פועלים לפי אותם מדריכים ואם נלך כולנו אחרי העדר לא נוכל להתבלט ולהשיג תוצאות טובות יותר בצורה ברורה ביחס לשאר השחקים בשוק.

 

למי מיועד מדריך זה?

מדריך זה מיועד למתחילים או לבעלי ניסיון מועט בקידום אתרים ובו נמנה מספר תובנות ופרמטרים מרכזיים על מנת להיכנס לעולם קידום SEO באופן מקצועי ולהתאים את האתר לפרמטרים שלפיהם גוגל מחליטים על הדירוג.

כמו בכל תחום חשוב להתחיל בדרך הנכונה המקצועית עד לצבירת ניסיון משמעותי וביצוע פעולות מתוך החלטות מגובות בנתונים ובניסיון משמעותי בתחום.

אז בואו נתחיל וניגש למספר פרמטרים ונושאים חשובים שכדאי שנבין ונתייחס אליהם בתחילת דרכנו בעולם קידום האתרים האורגני.

גוגל אנליטיקס

היכרות עם אלגוריתם החיפוש

יש שיטות שכבר חלפו מן העולם ואם מקדם האתרים ישתמש בהם הוא צפוי במקרה הטוב לא לקדם את האתר בגוגל ומקרה הרע לקבל עונש שיוביל להפחתה בדירוג וסימון האתר בתור "בעייתי" יש מגוון רחב של שיטות שפעם היו משתמשים בהם וכדאי מאוד ללמוד "מה לא לעשות" באותה מידה של מה כדאי לעשות, זאת על מנת להתרחק ככל שניתן מאסטרטגיות קידום מסוכנות.

שימוש בכלים לניתוח SEO

חלק גדול מעבודת קידום האתרים היא באמצעות כלים לניתוח אתרים כגון:
SEMrush

MAJESTIC

בעזרת כלי ניתוח SEO ומחקר מתחרים אלו אנחנו יכולים לקבל מידע משמעותי ורלוונטי לתחום הקידום האורגני ולמעשה לאחר שנראה את תוצאות הדירוג ונבין את פעילות המתחרים נוכל לדעת יותר מה זה קידום אתרים אורגני.

כמובן כי נכיר יותר טוב את האתר שלנו ואיך הוא נקרא ע"י גוגל ונראה את ההבדלים ביחס לאתרים אחרים ובאילו תחומים אנחנו לוקים בחסר וצריכים לשפר, לדוגמא:

  • סקירת קישורים נכנסים – ע"י ניתוח אתרים אחרים אנחנו יכולים לראות כמה קישורים יש להם, מהיכן הם מגיעים ולקבל רעיונות לאתרים ונושאים שעליהם כדאי לנו גם לכתוב להוסיף קישור נכנס  – backlink  לאתר שלנו.
  • רעיונות למילות מפתח שאנחנו לא מתייחסים אליהם אבל המתחרים שלנו כן.
  • דירוגים על מילות מפתח שונות ושינויים במיקומים לאורך הזמן

יצירת תוכן איכותי

הדבר אולי הכי חשוב במיוחד לאתרים בתחילת דרכם הוא יצירת תוכן איכותי ומקורי אשר נותן ערך לקוראים.

בעזרת יצירת תוכן איכותי אשר מותאים ונותן ערך לקהל שלנו אנחנו צפויים לקבל דירוג על מגוון מילות מפתח וכך להביא לאתר שלנו תנועה אורגנית איכותית אשר תגרום למשתמשים לשהות זמן רב באתר שלנו (דבר אשר חשוב מאוד לגוגל) ובנוסף נגדיל את הסיכויים שלהם לבצע המרה, לחזור לאתר שנית וכו.

לבצע אופטימיזציה של האתר

הנכס הדיגיטלי שלנו צריך לעמוד בדרישות של גוגל או לפחות בחלק מהן..

לדוגמא:

  • אתר מהיר עם חווית משתמש ועיצוב מודרני.
  • בנייה נכונה של קוד האתר מבחינת היררכיה של כותרות
  • הכנסת Title עם מילות מפתח רלוונטיות
  • מבנה קישורים פנימי נכון
  • עיצוב רספונסיבי אשר מותאם גם לגולשים במובייל

חלק גדול וחשוב בקידום SEO הוא התאמות on page , חלק מהמשימות תוכלו לבצע בעצמכם (תלוי על איזו פלטפורמה בנוי האתר ומהו הידע הטכני שלכם) ולחלק  תצטרכו את עזרתו של מתכנת בנוסף כדאי להכין את האתר עם מבט לעתיד לעדכוני אלגוריתם עתידיים של גוגל על מנת שנהיה מוכנים ככל שניתן לכל תרחיש כאשר גוגל יעדכנו את הפרמטרים שלפיהם הם מדרגים את האתר במילות החיפוש השונות

פעילויות off page מלבד בניית קישורים.

לאחר שבניתם את האתר, עשיתם אופטימיזציה ראשונית, הכרתם יותר טוב את האלגוריתם של גוגל הגיע הזמן לשתף פעולה עם גורמים אחרים בתחום ובמיוחד בתחום של החלפת קישורים עם אתרים אחרים.


צריך כמובן לוודא שאתרים אלו הם איכותיים ועומדים בסטנדרטים והם רלוונטיים לעסק שלכם ובמידה וכן, החלפת מספר קישורים איתם יכול לקדם אתכם בגוגל.

Google Search Console

Google Analytics

בעזרת פלטפורמות אלו של גוגל ניתן לקבל מידע רב אודות גולשי האתר מיקומים בגוגל ועוד.

ניתוח פעילות הגולשים באתר תסמן לנו מיהו קהל היעד האיכותי, נתונים דמוגרפים, עמודים חזקים של האתר, בעיות באתר ועוד מידע רב ערך נוסף אשר יעזור לנו לשפר את הנכס הדיגיטלי וכך לתת מוצר הרבה יותר טוב לגולשים שלנו דבר אשר יתגמל אותנו בסופו של דבר ע"י גוגל.

שיתופי פעולה

בנוסף לכלים ולשיטות שמנינו עד כה ישנם עוד שיטות ששייכות יותר לעולם הטכני של ניהול האתרים.
הגדלת Cash בהקשר של אתרי אינטרנט מתכוונת לקבצים אשר נשמרים בדפדפן או בשרתי משנה וכך ניתן להציג ללקוח את הקבצים האלו ולחסוך קריאה מחודשת בכל פעם לשרת שייתכן ונמצא במקום מרוחק יותר.

ע"י שמירת חלק מהקבצים ב CASH ניתן להפחית את כמות הקריאות לשרת תוך שמירת גרסאות של קבצים ותמונות באופן מקומי וכך לשפר את מהירות הטעינה שלו.

דרך פעולה זו מצריכה יכולת תכנות ועובדה עם קוד וכמו כן היכרות עם מערכת ניהול התוכן של האתר כך שמומלץ ליצור קשר עם איש מקצוע לייעוץ איך ואם ניתן לשפר את פרמטר זה.

סבלנות עד לקבלת תוצאות וביצוע אופטימיזציה להמשך

קידום אתרים בניגוד לפעולות שיווק אחרות זו אסטרטגיה שלוקחת זמן עד שהיא מראה תוצאות.

ביצעתם את הקידום, עשיתם פעולות רבות באופן מקצועי ובהתאם למידע מקצועי שקראתם ברשת, מעולה, גם אם אין תוצאות צריך לחכות לפעמים גם מספר חודשים עד שרואים שיפור בדירוג.

האלגוריתם של גוגל זה בדיוק שיווק ממומן, קידום אורגני מקצועי ייתן לכם שיפור בדירוג וערך לטווח הארוך אך זה לא דבר שקורא ביום או יומיים.

במדריך זה מנינו את הדגשים החשובים לבעיות נפוצות שעולות כאשר אנו רוצים לשפר את מהירות האתר ולשמור על זמן טעינה מינימלי.
בעל אתר שיפעל בדרך זו יתוגמל בשיפור חווית המשתמש וזהו דבר מאוד חשוב בימים אלו.

לחילופין, מומלץ לבדוק כל אתר באופן פרטני ולקבל המלצות לשיפור באופן ישיר מהכלים אשר סרקו את האתר עצמו מכיוון שבכל אתר או מערכת ניהול תוכן יהיו קיימות בעיות אחרות טעונות לשיפור כיוצא מאופי הפעילות, דרישות האתר, מערכת ניהול התוכן וכו'
בהצלחה.

מאמרים בשיווק דיגטלי

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

צור קשר