תוכן עניינים

איך ניתן בעזרת קידום אתרים להגביר את התנועה לאתר באופן משמעותי?

כמו תחומים רבים בעולם ההייטק גם קידום אתרים – SEO הוא מאוד דינמי והחוקים בו מתעדכנים בו באופן תדיר בעקבות השינויים התכופים באלגוריתם של גוגל שאחראי לסרוק את האתר ולדרג אותו לפי מגוון מילות חיפוש רלוונטיות.

למנוע החיפוש של גוגל יש מאות פרמטרים שהוא בודק תוך כדי סריקת האתר או כל נכס דיגיטלי אחר שלנו.
על פי הפרמטרים האלו ורמת החשיבות שלהם נקבע דירוג האתר במילות החיפוש השונות.
כיום ניתן לראות מגוון רחב של שיטות עבודה ואסטרטגיות להתאמת האתר לדרישות של גוגל, ניתן למצוא שיטות עבודה בסיסיות לצד שיטות מתקדמות, On Page  \ Off Page וכו.

עד כאן ההסבר הראשוני על התחום 🙂 

איך ניתן לבצע את האופטימיזציה ולשפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש?

מניסיוננו בעבודה וסריקה של אתרים רבים ברחבי הרשת זיהינו כי קיימת בעיה מסויימת בנושא תיעדוף משימות האופטימיזציה וניתן לראות בבירור כי מקדמי אתרים רבים "קופצים" לשיטות המתקדמות ומנסים להמר ולהבין איך ניתן לפצח את האלגוריתם של גוגל אבל למעשה ובאופן די מוזר שוכחים בדרך את האופטימיזציה הבסיסית, את הדברים הפשוטים שבחלקם הגדול ניתן לטפל בזמן יחסית קצר והם אלו שיהפכו את האתר לידידותי למשתמש ובעקבות כך למוערך גם על ידי גוגל.

מומלץ בעת הצורך להשתמש בשירותי חברת קידום אתרים על מנת לבצע אופטימיזציה איכותית לאתר ולנצל את האפשרות הזו של קידום אתרים SEO על מנת לקבל תנועה מוגברת של משתמשים לאתר אשר מגיעים לאחר חיפוש בגוגל.

בסופו של יום יש מספר פרמטרים שאסור בשום פנים ואופן לפספס וכל מקדם אתרים \ מנהל אתר חייב לודא שהאתר שלו אינו נכשל בהם, רק לאחר האופטימיזציה הבסיסית הזו הושלמה ניתן לעבור לאסטרטגיות קידום ושיפורים מתקדמים יותר.
 
במאמר זה אנו נעשה "יישור קו" וכך תוכלו להבין ולבצע סריקה של האתר שלכם על מנת לוודא שאתם נותנים מענה מקצועי לנקודות אלו וגם אם כן, ייתכן ותוכלו לשפר אותם בשביל לקבל נקודות זכות נוספות ע"י מנוע החיפוש של גוגל.
 
 

1.שיפור מהירות האתר

שיפור מהירות טעינת האתר

מהירות האתר זהו נושא מאוד חשוב וקריטי בתחום של קידום האתרים, שיפור המהירות האתר מביא לחווית גלישה יותר טובה של מבקרי האתר ובהמשך לכך עליית אחוז ההמרה, עליית זמן השהייה באתר ועוד.
אלו הם פרמטרים מאוד חשובים שגוגל מזהה כסימן לכך שהאתר איכותי והוא ידרג אותו בהתאם לכך.

דוגמאות להמלצות נפוצות לשיפור מהירות האתר:

  • אסור להשתמש בתמונות "כבדות" מידי, כל תמונה ניתן להקטין ולהפחית מהמשקל שלה,ע"י שימושי בכלים יעודיים כגון – אתר tinypng  פלאגין שיעשה את העובדה בצורה אוטומטית (אם אתם משתמשים בוורדפרס) לדוגמא : Smush.
  • כתיבת קוד בצורה נכונה ועבודה יעילה מול בסיס הנתונים.
  • שימוש בשרת איכותי ומהיר לאתר.
  • להמעיט בשימוש ספריות וכלים צד ג ככל שניתן

2.קישור לאתרים חיצוניים

האלגוריתם של גוגל סורק את כל אתרי האינטרנט ולמעשה הקישורים בין האתרים יוצרים סוג של רשת קורי עכביש וזו הדרך של האלגוריתם לזהות ולעבור לאתרים אחרים. בנוסף לכך קישור לאתר חיצוני אשר מכיל מידע נוסף ורלוונטי ייתן ערך מוסף לגולשים. אם תשלבו קישורים רלוונטים היכן שצריך בתוכן שלכם תקבלו נקודות זכות מגוגל ושיפור בתוצאות הדירוג.

קישורי Backlinks אשר מפנים גולשים לאתר שלכם זהו איתות מאוד חיובי מגוגל שהאתר שלכם איכותי ורלוונטי לתחום (חשוב מאוד שהקישורים יהיו מאתרים מאותו התחום, איכותיים עם דירוג גבוה גם כן בתוצאות החיפוש.)

קישורים איכותיים בלבד מסוג זה מראים על הכוח והאיכות של האתר שלכם.

4.תגיות תיאור עמוד - Title + Desc

תגיות Title + Description הם חלק חשוב מאסטרטגיית קידום – מדובר על כותרת העמוד ופסקת הסבר קצרה על התוכן והמהות שלו.
תגיות אלו מוצגות לגולש בתוצאות החיפוש וגם מסבירות לגוגל מהו תוכן האתר.

כאשר כותבים את תגיות אלו צריך לזכור מספר דברים חשובים:
 – להכליל מילות מפתח רלוונטיות בתוכן כי זהו פרמטר מאוד חשוב מצד גוגל והסורק נעזר רבות בתוכן זה בשביל להחליט על מילות המתפתח שיקבלו דירוג.
– לכתוב כותרת במטרה לגרום למשתמש להקליק – דבר זה יוביל כמובן להגדלת כמות הנכנסים לאתר אבל גם אחוז הקלקה גבוה הוא פרמטר חשוב מאוד לגוגל ולכן כדאי להתייחס לנושא בהתאם (לייצר תגיות  ייחודיות, לעשות מחקר מתחרים, לעשות אופטימיזציה ולבחון על איזה תוכן מקליקים יותר וכו.)

5.עדכון האתר והוספת תוכן באופן שוטף

המטרה של קידום SEO הוא לשפר את האתר באופן טבעי ומדורג וכך להראות שאתם פשוט עושים עבודה טובה באופן רציף ומתאימים את האתר שלכם לטובת כלל המשתמשים.

פעולות כמו הוספת כמות גדולה של קישורים נכנסים בבת אחת  לא יתרמו להליך הקידום ובכלל כל שינוי צריך להתבצע הצורה הגיונית שמראה על פעילות איכותית, טבעית וסיסטמטית של פעילות קידום, הטמעת תוכן רלוונטי ושיפור האתר באופן קבוע.

6.עיצוב ממשק משתמש - UX

עיצוב ממשק משתמש לטובת כך שיהיה ידידותי למשתמש ונוח לתפעול הוא עוד חלק חשוב ביותר שכן הוא משפיע על פרמטרים כגון אחוז ההמרה, זמן שהייה באתר ועוד.

ברגע שהאתר יראה תוצאות טובות בפרמטרים אלו ובמיוחד זה יתבטא בעליית זמן שהייה באתר מצד הגולשים התגמול מגוגל יהיה מאוד משמעותי מכיוון שמדובר באחד מן הפרמטרים הכי חשובים בעולם קידום האתרים. 

7.כתיבת תוכן איכותי שמביא ערך לגולשים

תוכן הוא המלך! הפרמטר הכי חשוב בעולם קידום האתרים הוא לתת ערך לגולשים עם תוכן מקורי ואיכותי. הגדלת זמן השהייה של הגולשים באתר, לקוחות חוזרים אשר מבקרים פעמים נוספות באתר, מעבר בין מספר רב של עמודים באתר ועוד, כל אלו יוכיחו לגוגל שהתוכן שלכם איכותי יותר ממי שממוקדם מעליכם בתוצאות החיפוש והאתר שלכם יכול לתת ערך רב יותר לגולשים לעומת המתחרים שלכם.

8.היררכיית קוד נכונה

על מנת להקל על מנוע החיפוש של גוגל ולהראות לו אילו מילות חיפוש הכי חשובות לכם צריך לבנות את התוכן של האתר בצורה מסודרת מבחינת קוד האתר,


הכוונה היא לאלמנטים של HTML אשר יוצרים היררכייה שיש לה משמעות רבה בפיענוח האתר ע"י האלגוריתם.
לדוגמא:

Header –  לחלק העליון של העמוד שכולל תפריט, תמונה ראשית וכו.
כותרת H1 תופיע פעם אחת בעמוד ותכלול מילות מפתח הכי חשובות.
לאחר מכן יופיעו כותרות משניות כגון H2, H3 וכו.
footer שזהו החלק הכי תחתון בעמוד וכולל בדרך כלל עוד קישורים, תנאי שימוש ועוד.

9.אבטחת האתר - SSL

בתחום קידום האתרים יש עוד היבטים טכניים שהם נחלתם של אנשי הפיתוח בדרך כלל אבל זו חובה של איש הקידום לבדוק ולהתריע במידה והאתר אינו עונה על פרמטרים מסויימים.
לדוגמא שימוש ב SSL באתר (HTTPS) זהו דבר חשוב מאוד וקל לביצוע, שימוש בתעודת אבטחה מסוג זה הוא צורך בסיסי של האתר לשמור על רמת אבטחה גבוהה וחוסר שימוש ב SSL יוביל לפגיעה מסויימת בתוצאות החיפוש.

10.רשתות חברתיות \ Google my business

עוד נושא חשוב הוא ליצור לאתר מעטפת של פעילות כוללת ברחבי האינטרנט בכל הכלים האפשריים וכך להביא קהל יעד חדש לאתר, ליצור עניין, להראות לגוגל שיש מגוון רחב של מקורות הגעה, להוכיח עבודה מקצועית, רוחבית וענפה לטובת מענה והגעה לקהל המשתמשים.

חשוב לנהל דפים עסקיים ברשתות חברתיות רלוונטיות לפרסם פוסטים עדכניים על חדשות, סקירות, מבצעים וכו ולהפנות לאתר למידע נוסף, המרה ועוד.
בנוסף ניתן לשלב באתר תגובות כשאר המגיבים מזדהים עם הפרופיל שלהם ברשת החברתית – זהו דבר שיוסיף רבות לאמינות האתר.
נושא נוסף הוא Google my business שזהו מידע של העסק אשר עולה בתצאות החיפוש, מידע זה כולל מפה, תמונות, reviews , מידע על שעות פתיחה, דרכי יצירת קשר ועוד.

מאמרים בשיווק דיגטלי

שיתוף ברשתות חברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

צור קשר

2020© UpperTech.co.il
 All rights reserved